×

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی:
پاوه ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت کشوری در گردشگری را دارد

  • کد نوشته: 19965
  • ۵,فروردین ۱۴۰۱
  • 537 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون امور مجلس، حقوقی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه پاوه استعداد و ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت کشوری در موضوع گردشگری را دارد، گفت: اخلاق، فرهنگ، آداب و رسوم مردم این شهرستان کشور زبانزد خاص و عام است و این پتانسیل بسیار مهمی در امر گردشگری است.
    پاوه ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت کشوری در گردشگری را دارد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا، «جواد واحدی»در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان مرزی پاوه، افزود: خوشبختانه در امر خانه مسافرهای مجوز دارو بومگردی ها در پاوه استانداردها رعایت شده است.

    وی افزود: ما در کشور جاذبه‌های انحصاری برای جذب گردشگران بین المللی داریم و پاوه یکی از آنهاست، پس باید فعالیت کنیم تا زیرساخت‌های این منطقه آماده شوند.

    معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: هم در حوزه میراث فرهنگی و هم گردشگری زیرساخت‌ها، استان کرمانشاه چندان آماده نیست.  

    وی اضافه کرد: جایی خوشحالی دارد که گردشگران منطقه مطلوب خود را کشف کرده اند و هم اکنون برابر اطلاعی که به بنده داده اند صددرصد واحدهای بوم گردی و خانه مسافر شهرستان پاوه گردشگر پذیرش کرده‌اند.

    واحدی عنوان کرد: در دیداری که با ماموستا ملا «قادر قادری» امام جمعه پاوه داشتم، وی باظرافت و موشکافانه مسایل مربوط به گردشگری و ظرفیت های گردشگری این شهرستان را برشمرد که این امر برای اینجانب بسیار جالب بود و ما بر آنیم این ظرفیت‌ها را عملیاتی کنیم.

    وی در پایان گفت: در امر برندسازی و بازاریابی و بسته‌بندی شایسته صنایع دستی متنوع پاوه، کار چندانی صورت نگرفته که باید به سرعت وارد این حوزه شد.

    هورامان یا اورامان نام منطقه‌ای تاریخی با بافت پلکانی و آداب و رسوم بسیار خاص است که بخش‌هایی از شهرستان‌های سروآباد، سنندج و کامیاران در استان کردستان و شهرستان‌های پاوه، جوانرود، نودشه و نوسود در استان کرمانشاه را شامل می‌شود.

    واژه هورامان یا اورامان از ۲ بخش هورا به معنی اهورا و مان به معنای خانه، جایگاه و سرزمین تشکیل شده و در واقع به معنای سرزمین اهورایی و جایگاه اهورا مزدا است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *