×

کاهش ۹۰ درصدی قاچاق سوخت در پاوه

  • کد نوشته: 20572
  • ۱۴۰۱-۰۳-۲۴
  • 794 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار پاوه در نشست کمسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز از کاهش ۹۰ درصدی قاچاق سوخت در پاوه خبر داد.
    کاهش ۹۰ درصدی قاچاق سوخت در پاوه
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان، فرماندار پاوه در نشست کمسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز که با حضور مسئولان شهرستان های پاوه ، جوانرود و ثلاث باباجانی با محوریت هویت دار کردن دام و بررسی قاچاق سوخت در نوار مرزی در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد گفت: زمانی که به سمت فرماندار پاوه منصوب شدم هر روز از ساعت ٩ صبح به دلیل قاچاق، جایگاه های سوخت، بنزین تمام می‌کردند و تعطیل می شدند و این موضوع موجی از نارضایتی مردم را در پی داشت.

    «اردشیر رستمی» افزود: یکی از دلایل اصلی قاچاق وجود کارت های آزاد در جایگاه های سوخت بود که بنزین را به قیمت سه هزار تومان خریداری و در روستاهای مرزی به قیمت چند برابری می‌فروختند که ما با حذف کارت های آزاد جلوی این کار را گرفتیم.

    وی اضافه کرد: اقدام بعدی اعمال محدودیت سوختگیری بود که در پاوه آن را به ٣٠ لیتر در روز کاهش دادیم و در ادامه با همکاری هنگ مرزی و سپاه در ایست بازرسی «ملندو» محدودیت ها را به حداکثر رساندیم و جلوی قاچاق را گرفتیم.

    فرماندار پاوه گفت: این اقدامات ما هرچند نواقص اندکی داشت اما تا حدود ٩٠ درصد توانستیم از قاچاق سوخت جلوگیری نماییم و اکنون با الگو گرفتن از اقدام انجام شده در پاوه در کل کشور هم در حال جمع آوری کارت های آزاد سوخت هستند اقدامی که ما قبلا انجام دادیم.

    وی با بیان اینکه اگر سهمیه بندی بنزین صورت بگیرد به طور قطع سود آن برای مردم خواهد بود، افزود: هر روز شاهد خودروهای نامتعارف در سطح روستاهای شهرستان بودیم که به منطقه می آمدند که مرتکب قاچاق سوخت و غیره می شدند که با درایت دادستان خودروها توقیف شد.

    رستمی در پایان عنوان کرد: در شهرستان پاوه ۶٠ هزار راس دام داریم که ۴٧ هزار راس بیمه و پلاک کوبی شده اند و مابقی هم به زودی هویت دار می شوند./

    انتهای پیام

    خبرنگار: هاجر خدری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *