×

گذر گرمای امیدبخش گاز از مناطق صعب‌العبور «هجیج»/ پاوه ١٢ روستای گردشگری دارد

  • کد نوشته: 21430
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۴
  • 460 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار پاوه از پروژه گازرسانی به روستای هدف گردشگری و زیارتی هجیج به عنوان یک پروژه بسیار مهم یاد کرد و گفت: به دلیل تونل‌ها گازرسانی به این روستا مشکل است که طی بازدید استاندار از این روستا گازرسانی به آن در دستور کار قرار گرفت.
    گذر گرمای امیدبخش گاز از مناطق صعب‌العبور «هجیج»/ پاوه ١٢ روستای گردشگری دارد
  • به گزارش آوای باینگان، اردشیر رستمی فرماندار پاوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، با اشاره به وحدت و همدلی بسیار زیبا در حد اعلی و اکمل در شهرستان پاوه و اورامانات، اظهار کرد: فرزندان شیعه و اهل سنت همانطوری که در جنگ و در تلخ‌ترین و سخت‌ترین روزها دفاع مقدس در کنار هم بودند، امروز هم الحمدلله در شرایط پایدار امنیت و صلح همه در کنار هم زندگی می‌کنند.

    وی بخشی عمده‌ای از این وحدت را حاصل تلاش روحانیت و ماموستایان به خصوص ماموستا ملا‌قادر قادری امام جمعه پاوه دانست و گفت: ملا قادر قادری از سرمایه‌های نظام و عزیز دل مقام معظم رهبری هستند.

    دولت خدمتگزار رئیسی از ارتباطی که با ایشان دارند و از موضع‌گیری‌های خوبی که برای نظام و ولایت و مردم دارند همیشه تشکر می‌کنند.

    فرماندار پاوه با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری از این شهرستان به عنوان شهر هزار ماسوله یاد کرد و افزود: منظر فرهنگی اورامانات در یونسکو ثبت شده که شامل بخشی از شهرستان‌های اورامانات است که خوشبختانه تمام مساحت ۸۰۵ کیلومتر مربع شهرستان پاوه در این منظر فرهنگی تعریف شده است. 

    *زیرساخت‌های گردشگری در شهر «هزارماسوله» فراهم شده است

    وی ادامه داد: امروزه در دنیا به صنعت گردشگری به عنوان صنعت نامرئی نگاه ویژه‌ای دارند که در این راستا باید زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان‌ها آماده باشند که الحمدلله زیر ساخت‌های مختلف از جمله گاز، راه، آب، برق و مخابرات در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند. 

    رستمی با اشاره به آموزش ۴۵۰ مترجم زبان انگلیسی در این شهرستان برای ارتباط با گردشگران، اضافه کرد: تنوع غذایی در شهرستان پاوه زبانزد عام و خاص است از غذاهای گیاهی، کلانه و شیرینی کوته و شیرینی‌های محلی تا سایر غذاها، همه مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

    وی به وجود ٣٠ مرکز اقامتی اهم از اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری، مهمان‌پذیرها و خانه مسافر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یک‌سوم امکانات قامتی و پذیرایی استان کرمانشاه در شهرستان پاوه است.

    وی با اشاره به معرفی و شناخته شدن ١٢ روستای شهرستان به عنوان مقصد گردشگری، افزود: این ١٢ روستا با امکانات اقامتی و پذیرایی توانایی عرضه محصولات باغی و صنایع دستی را دارند. این روستاها ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گردشگرانی است که می‌خواهند از محیط شهر خارج و به  محیط‌های سنتی و روستایی سفری داشته باشند.

    وی در ادامه اشاره‌ای به پروژه‌های عمرانی شهرستان پاوه داشت و اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها که می‌تواند مبنای زیرساخت قرار بگیرد پروژه گازرسانی است. امروز گازرسانی در ۵ شهر پاوه، نوسود، نودشه، باینگان و بانه‌وره تمام شده است.

    این مسؤول با بیان اینکه ٩٠ درصد روستاهای پاوه از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: ١٠ درصد باقی‌مانده در چهار روستا در بخش مرکزی و چهار روستا در بخش نوسود است، البته این پروژه‌ها هم در حال اجرا است. طبق پیش‌بینی‌ها در نیمه اول آبان‌ماه گاز به اول روستاها می‌رسد و فقط علمک‌گذاری داخل روستاها باقی می‌ماند که بتدریج آن هم به پایان خواهد رسید.

    *هجیج صاحب «اینترنت پر سرعت» می‌شود

    وی از پروژه گازرسانی به روستای هدف گردشگری و زیارتی هجیج به عنوان یک پروژه بسیار مهم یاد کرد و گفت: به دلیل تونل‌ها گازرسانی به این روستا مشکل است که طی بازدید استاندار از این روستا گازرسانی به آن در دستور کار قرار گرفت.

    رستمی ادامه داد: طی مطالعاتی اجرای پروژه گازرسانی به روستای هجیج از مسیر ١٧ کیلومتری از کوهستان‌ها و عبور از مناطق صعب‌العبور با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان امکان‌پذیر است که جای تقدیر و تشکر از مدیرعامل گاز استان دارد.

    وی مشکل دیگر روستای زیبای هجیج که مزین به مقبره سید عبیدالله برادر امام رضا (ع) است را در بحث زیرساخت‌ها اینترنت عنوان کرد و افزود: این مهم هم در سفر استاندار و تماس با مدیرعامل مخابرات استان پیگیری شد و این نوید را به شهرستان پاوه و اختصاصا روستای گردشگری و زیارتی هجیج می‌دهم که اینترنت پرسرعت این روستا طی دو هفته آینده وصل خواهد شد.

    فرماندار پاوه با اشاره به فعالیت ۶۲ مزرعه شیلات با ظرفیت ۲ هزار و ۸۰۰ تُن در ماه و همچنین اشتغالزایی ۳۱۵ نفر به صورت مستقیم، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تا پایان ۱۴۰۱ ظرفیت ماهانه به ٣ هزار تُن و در سال آینده به ۴ هزار تُن خواهد رسید.

    منبع: فارس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *