×

۱۲ بیمار جدید کرونایی در روانسر شناسایی شد

  • کد نوشته: 19554
  • ۱۴۰۰-۱۱-۱۰
  • 223 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر با اشاره به شیوع موج جدید بیماری کرونا (سویه اُمیکرون) از شناسایی ۱۲ مورد مبتلا به کرونا در ۲ روز گذشته خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان کرونا در این شهرستان به ۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسیده است.
    ۱۲ بیمار جدید کرونایی در روانسر شناسایی شد
  • به گزارش آوای باینگان، دکتر محی الدین امینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در روانسر از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون، یک هزار و ۶۹۹ نفر به صورت سرپایی و ۴۴۳ نفر نیز پس از بستری در مراکز درمانی و بیمارستان ها مداوا شدند.

    وی با بیان اینکه فوت ۶٨ نفر به صورت قطعی و ۱۱ نفر مشکوک به کرونا نیز در این مدت ثبت شده است، ادامه داد: روانسر اکنون در وضعیت آبی از لحاظ ویروس کرونا قرار دارد ضمن اینکه هیچ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان بستری نیست.

    سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر تاکید کرد : با توجه به آمار افزایشی موارد ابتلا و به منظور کاهش شدت و عوارض بیماری از عموم مردم درخواست داریم هر چه زودتر نسبت به تکمیل تزریق هر سه نوبت واکسن خود اقدام کنند.

    امینی اظهار داشت: ضروری است مردم از حضور در تجمعات غیر ضروری بویژه در این برهه زمانی بپرهیزند و همچنان پوشش ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را مد نظر داشته باشند.

    وی اضافه کرد: علایم بالینی این سویه جدید (ُامیکرون) بسیار مشابه با سرماخوردگی و آنفلوآنزاست بنابراین هر نوع علایم سرماخوردگی را اُمیکرون قلمداد کرده و با قرنطینه خانگی و کاهش مواجهه با دیگران بویژه سالمندان، بیماران دیابتی، افراد با بیماری مزمن کنترل نشده و بیماران سرطانی در حفظ سلامت خود و ایمنی اطرافیان احساس مسوولیت بیشتری داشته باشیم.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *