×

۱۲ روستای جذاب پاوه برای گردشگری در نوروز

  • کد نوشته: 19953
  • ۲,فروردین ۱۴۰۱
  • 386 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رییس میراث فرهنگی شهرستان پاوه مهمترین جاذبه گردشگری این شهرستان را روستاهایی زیبا و جذاب عنوان کرد و افزود: ۱۲ روستا در این شهرستان وجود دارد که مقصد گردشگران هستند.
    ۱۲ روستای جذاب پاوه برای گردشگری در نوروز
  • به گزارش آوای باینگان، هادی شریفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، اظهار کرد: تا پیش از این رویداد مهم، منطقه اورامانات پذیرای گردشگران زیادی بود، اما پس از ثبت جهانی شدن دیگر به مقصد گردشگری تبدیل شده ایم.

    وی افزود: باتوجه به ظرفیت های زیادی که در بحث اکوتوریسم در منطقه اورامانات وجود دارد، گردشگری روستایی هم در آن بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

    رئیس میراث فرهنگی پاوه خاطرنشان کرد: تعدادی از روستاهای پاوه هرساله بویژه در ایام نوروز پذیرای گردشگران زیادی هستند که امسال هم باتوجه به ثبت جهانی شدن منطقه پیش بینی رشد بالایی را برای ورود گردشگران به آنها داریم.

    وی اضافه کرد: تین، زردویی، ساتیاری، دودان، داریان، نجار، خانقاه، شمشیر، گلال، دشه، هجیج و شرکان ۱۲ روستای پاوه هستند که با معماری منحصربفرد، طبیعت بکر و حیرت آور و زیبایی های سحر انگیز در ایام نوروز گردشگران را به سمت خود می کشانند و سفری خاطره انگیز و رویایی را برایشان رقم می زنند.

    وی متذکر شد: در میان این روستاها، “هجیج” شهرت زیادی کسب کرده و با وجود جاذبه هایی همچون رودخانه سیروان، چشمه پرآب بِل، سد داریان، قایقرانی در سد، امامزاده عبیدالله معروف به کوسه هجیج، حوض پیر، چله خانه و … میزبان گردشگران بی شماری است.

    شریفی از مناطق گردشگری سفیداب، هانی کوان و دالانی، جنگل های بوزین و مرخیل و …به عنوان دیگر جاذبه های گردشگری پاوه یاد کرد و افزود: همچنین غار دستکند خالو حسین از جاذبه‌های توریستی زیبای منطقه میگوره پاوه است که طی سالهای گذشته نیز این اثر به تدریج مطرح شده و تعداد گردشگران قابل توجهی هم از آن بازدید کرده‌اند.

    وی تصریح کرد: غار دست ساز حسین کوهکن در منطقه توریستی میگوره شهر بانه وره شهرستان پاوه قرار دارد که مردی معلول به نام حسین کوهکن ملقب به فرهاد ثانی سال ۱۳۵۷ شروع به کندن کوه کرد و ۲۰ سال از عمرش صرف ساخت این غار شد.

    رئیس میراث فرهنگی پاوه یادآورشد: در کنار جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی، وجود تعدادی قرآن تاریخی در مساجد روستاهای دودان، دشه، میرعمر، دخان و زردویی باعث شده تا گردشگری مذهبی نیز در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

    وی در ادامه از تدارک حدود دو تا سه هزار نفر ظرفیت اقامت برای اسکان مسافرین نوروزی در این شهرستان خبرداد و گفت: ۱۸ اقامتگاه بوم گردی، سه میهمانپذیر، دو هتل، ۷۰ خانه مسافر دارای مجوز و سه مجتمع گردشگری در پاوه آماده اسکان گردشگران نوروزی هستند.

    به گفته این مسئول در نوروز امسال آیین های سنتی منطقه اورامانات برای گردشگران اجرا خواهد شد.

    شریفی در ادامه با بیان اینکه امسال در یک رویکرد متفاوت بحث گردشگری مجازی هم در برنامه های نوروزی اورامانات دیده شده، افزود: براین اساس، معرفی زیبایی های هورامان را از طریق فضای مجازی خواهیم داشت.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *