×

۲۵ خانوار پرمصرف شهر بانه وره بیش از ۲۰درصد کل جمعیت شهر پاوه آب مصرف می کنند

  • کد نوشته: 15056
  • ۲۷,مرداد ۱۳۹۹
  • 1435 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سرپرست امور آبفای شهرستان پاوه یکی از دلایل کمبود آب شهر بانه وره را مصرف بی رویه آب در بعضی از خانوارها اعلام کرد و گفت: در دو ماه گذشته ۲۵ اشتراک شناسایی شده اند که مصرف روزانه آنها بیش از ۲۰ درصد مصرف کل شهر است.
    ۲۵ خانوار پرمصرف شهر بانه وره بیش از ۲۰درصد کل جمعیت شهر پاوه آب مصرف می کنند
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از فرتاک نیوز؛ سالم مرادی همچنین افزود: تامین آب بیش از ۳۰۰۰ راس دام در پایین ترین نقطه ارتفاعی شهر تاثیر مستقیمی بر میزان مصرف و اختلال در نحوه توزیع آب ایجاد کرده است.

     وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از هدررفت آب نیز در تانکرهای ذخیره آب اتفاق می افتد، افزود: هدر رفت آب بر اثر سریز آب تانکرها به دلیل عدم نصب و یا خرابی شناور می باشد.

    به گفته مرادی همچنین، مشاهده شده که در هنگام برقراری مجدد جریان آب که هنوز نصف آب مخزن ذخیره آب منازل به مصرف نرسیده، آب مانده داخل تانکر را دور ریخته و آب تازه می گیرند.

     سرپرست امور آبفای شهرستان پاوه گفت: شهر بانه وره در منطقه ای خوش آب و هوا قرار گرفته که به سرعت درحال گسترش است و بی شک یکی از نیازهای اصلی شهر در آینده منبع تامین پایدار آب می باشد که خوشبختانه در دست مطالعه است.

     وی تعداد انشعاب های این شهر ۴ هزارنفری را ۹۴۲ انشعاب اعلام کرد و گفت:  برای تأمین آب موردنیاز این جمعیت ۱۵ لیتر در ثانیه نیاز هست.

     مرادی یادآور شد: ۷ کیلومتر ازشبکه توزیع آب شهر بانه وره فرسوده که ۴ کیلومتر آن اصلاح شده و ۳ کیلومتر باقی مانده است. وی از تمامی مشترکین به ویژه مشترکین شهر بانه وره خواست با رعایت الگوی مصرف با آبفای پاوه همکاری کنند تا آب به همه برسد.

    مرادی تصریح کرد: می توان با تذکر دادن به افرادی که بی رویه آب را مصرف می کنند، معرفی افرادی که انشعاب غیر مجاز دارند، و فعال شدن انجمن ها در فرهنگ سازی درست مصرف کردن آب و …تأثیر گذاشت.

    سرپرست امور آبفای شهرستان پاوه از اعضای شورای شهر بانه وره خواست به منظور گذر از تنش کم آبی ضمن تلاش برای حل مشکل اجتماعی چاه لاران که آماده بهره برداری است، با همکاری شهرداری، محلی را در خارج از شهر مشخص نمایند تا امور عشایری با هماهنگی بخشداری، نسبت به ایجاد آبشخور و تامین آب موردنیاز دام و احشام دامداران به صورت آبرسانی سیار اقدام نمایند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *