×

آب روستای “دشه” سالم است/ تیم پزشکی در روستا مستقر است

  • کد نوشته: 17818
  • ۲۰,شهریور ۱۴۰۰
  • 238 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سرپرست فرمانداری پاوه با بیان اینکه آب روستای «دشه» این شهرستان در حال حاضر سالم است، گفت: بهتر است مردم بخاطر اطمینان تا ۷۲ ساعت از آب جوشیده برای شرب مصرف کنند.
    آب روستای “دشه” سالم است/ تیم پزشکی در روستا مستقر است
  • به گزارش آوای باینگان، جلیل بالایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه صبح دیروز (۱۹ شهریور) مواردی با علائم مسمومیت از روستای دشه شهرستان پاوه گزارش شد، افزود: بلافاصله تیمی متشکل از نیروهای بهداشت و … به روستا اعزام شدند.

    وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد عامل مسمومیت آلودگی آب بوده، عنوان کرد: بلافاصله مخازن خروجی آب به سمت شبکه توزیع روستا بسته شد.

    به گفته سرپرست فرمانداری پاوه، دلیل آلودگی آب این بوده که مسیر انتقال فاضلاب روستا بسته شده و جمع شدن فاضلاب در این خط باعث پس زدگی آن به چشمه منبع تامین آب روستا شد.

    وی با بیان اینکه هم اکنون آلودگی آب در مبدا چشمه و مخزن آب روستای دشه مرتفع شده، گفت: خط جدید فاضلابی برای این منطقه تهیه شده و در دست اجرا است.

    سرپرست فرمانداری پاوه به مردم توصیه کرد، با وجود اینکه آب اکنون سالم است، اما برای اطمینان از آب جوشیده برای شرب استفاده کنند، اما استفاده از آب روستا برای سایر مصارف مشکلی ندارد.

    بالایی از وضعیت افرادی که دچار مسمومیت شدند هم یاد کرد و با اشاره به جمعیت دو هزار نفری روستای دشه، افزود: کمتر از ۱۰ درصد جمعیت این روستا یعنی ۱۸۹ نفر با علائم مسمومیت به اورژانس بیمارستان قدس پاوه و یا تیم پزشکی مستقر در روستا مراجعه کردند.

    به گفته بالایی، تمامی این افراد با درمان سرپایی بهبود یافتند و تنها با نظر متخصص هشت نفر از اطفال در اورژانس بیمارستان تخت نظر هستند که مشکل جدی هم ندارند.

    سرپرست فرمانداری پاوه اضافه کرد: اگرچه بعید است با گذشت ۲۴ ساعت از مشکل مورد مسمومیت جدیدی داشته باشیم، با این حال برای رعایت حال مردم تیم پزشکی در محل روستای دشه مستقر است.

    سرپرست فرمانداری پاوه از مدیریت کامل این مشکل خبر داد و گفت: هم اکنون مشکل جدی برای آب دشه وجود ندارد.

    بالایی با بیان اینکه بروز آلودگی آب روستاها گاهی در سراسر کشور اتفاق می‌افتد، گفت: لازم است دولت و مجلس فکری به حال ساماندهی وضعیت فاضلاب روستاها داشته باشند.

    وی معتقد است، در شهرستانی مانند پاوه که هم جنس خاک آن متفاوت است و هم به جهت شرایط توپوگرافی و حالت پلکانی و شیبدار روستاها هرگونه آلودگی آب به سرعت منتشر می‌شود، این مهم باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

    سرپرست فرمانداری پاوه در پایان از مردم خواست به شایعات فضای مجازی در این زمینه توجه نکنند و اطلاعات را از مراجع معتبر کسب کنند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *