×

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل باینگان مهار شد

  • کد نوشته: 22905
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۸
  • 261 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل که از ظهر روز سه‌شنبه شروع شده بود شب گذشته مهار شد.
    آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل باینگان مهار شد
  • به گزارش آوای باینگان، احد جلیلیان روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش سوزی که از ظهر روز چهارشنبه در این منطقه حفاظت شده آغاز شد و در حال پیشروی در این منطقه بود با تلاش نیروهای امدادی و محیط بانان، مدیریت بحران شهرستان، نیروهای مردمی و نظامی مستقر در منطقه و دستگاه‌های خدمات رسان حوالی ساعت ۲۰ شب گذشته مهار شد.

    وی افزود: با تلاش این نیروها، آتش در مناطقی که امکان دسترسی به آنها بود انجام گرفت و برای مناطق سخت گذر ارتفاعات این منطقه نیز درخواست بالگرد شد که با هماهنگی رییس سازمان حفاظت محیط زیست خوشبختانه یک دستگاه بالگرد به منطقه اعزام شد که با هلی برد و انتقال نیروهای امدادی و تجهیزات آتش باری به ارتفاعات، حریق این مناطق نیز مهار گردید.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: در این حادثه ۲ نفر از محیط بانان دچار مصدومیت شدند که با استفاده از بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند که خوشبختانه تحت درمان قرار گرفته و حال عمومی آنها رضایت بخش است.

    وسعت حریق بیش از ۱۵ هکتار برآورد شده است

    وی ادامه داد: وسعت حریق ایجاد شده که علت آن عامل انسانی بود حدود ۱۵ تا ۱۶ هکتار برآورد شده است که با اقدام به موقع از سرایت و پیشروی آتش به دیگر مناطق جلوگیری شد.

    جلیلیان با قدردانی از همه نیروهای دستگاه های مختلف در کمک به اطفای این حریق گفت: در کنار این نیروها یک گروه ۱۵ نفره از جوامع محلی و تشکل های زیست محیطی منطقه نیز حضور داشتند که با توجه به آشنایی آنها با محل حادثه، نقش مهمی در اطفای حریق داشتند.

    وی با بیان اینکه هم اکنون آتش در منطقه بوزین و مرخیل به طور کامل خاموش شده است، گفت: نیروهای ما کماکان در منطقه حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن مجدد آتش برای خاموش کردن آن دست به کار شوند.

    منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در بخش باینگان با هدف حمایت از گونه با ارزش شوکا و ارزش‌های رویشگاهی با مساحت ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار در پاییز ۱۳۷۴ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال ۱۳۷۸ حفاظت شده اعلام شد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *