×

آتش دوباره در منطقه بوزین و مرخیل باینگان شعله‌ور شد

  • کد نوشته: 14833
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۸
  • 1647 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رییس اداره محیط زیست پاوه، از شعله ورشدن دوباره آتش از ساعت یک بامداد امروز (یکشنبه) در منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» بخش باینگان خبر داد.
    آتش دوباره در منطقه بوزین و مرخیل باینگان شعله‌ور شد
  • به گزارش آوای باینگان، «محمد اخگرزاده» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آتش سوزی همچنان ادامه دارد، گفت: نیروهای امدادی و بومی در محل حضور دارند و با همه توان برای مهار آن تلاش می کنند.

    وی اظهار داشت: علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست و آنچه که در درجه اول اهمیت قرار دارد اطفاء حریقی است که به جان منطقه افتاده است.

    رییس اداره محیط زیست پاوه افزود: حوالی ساعت ۱۷ عصر روز گذشته و برای چندمین بار آتش سوزی بوزین و مرخیل خاموش شد که متاسفانه باوجود مراقبت های به عمل آمده دوباره شاهد آتش سوزی شدیم.

    وی گفت: طبق برآوردهای انجام شده در آتش سوزی های روزهای گذشته منطقه بوزین و مرخیل ۳۲۰ هکتار از مراتع و جنگل ها در آتش سوخت.

    وی اظهارداشت: تاکنون برآورد دقیقی از میزان آتش سوزی و خسارت وارده به طبیعت و حیات وحش بوزین مرخیل به عمل نیامده است.

    اخگرزاده در پایان از تلاش برای اطفاء حریق ایجاد شده سخن گفت و افزود: همه نیروها پای کار هستند و تلاش می کنند تا سریعتر این اتفاق رخ دهد. 


    منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل باهدف حمایت از گونه با ارزش شوکا و ارزش‌های رویشگاهی با مساحت ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار در پاییز ۱۳۷۴ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال ۱۳۷۸ حفاظت شده اعلام شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *