×

آغاز فعالیت مرز شوشمی با حضور فرمانداران پاوه و حلبچه

  • کد نوشته: 14945
  • ۲۹,تیر ۱۳۹۹
  • 1480 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فعالیت دروازه جدید مرز شوشمی با حضور فرمانداران شهرستان های پاوه و حلبچه عراق روز یکشنبه آغاز شد.
    آغاز فعالیت مرز شوشمی با حضور فرمانداران پاوه و حلبچه
  • به گزارش آوای باینگان، فرماندار پاوه در مراسم آغاز فعالیت دروازه ی جدید مرز شوشمی گفت: با توجه به هماهنگی ها و رایزنی های صورت گرفته با اقلیم کردستان عراق و به منظور تسهیل و افزایش سرعت مبادلات تجاری، فعالیت دروازه ی دوم مرز شوشمی از امروز آغاز شده است.

    ایده پور افزود: امیدواریم با توسعه زیرساخت های مرز شوشمی در آینده شاهد واردات کالا از این مرز و افزایش پر قدرت صادرات کشورمان به عراق باشیم.

    نوخشه ناصح احمد فرماندار حلبچه نیز در این آیین ضمن قدردانی از حضور فرماندار پاوه و هیات همراه در این مراسم، گفت: چندین ماه است که رایزنی‌ها در خصوص افزایش زیر ساخت‌ها در دو سوی مرز طوویله-شوشمی فی مابین مقامات اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران در جریان است و بالاخره با فعالیت مقامات حلبچه و فرماندار محترم پاوه دروازه‌ی دوم مرز طوویله-شوشمی افتتاح گردید.

    وی ضمن تبریک افتتاح این دروازه به مردم شهرستان‌های حلبچه و پاوه، عنوان داشت: ما امیدواریم با آغاز فعالیت این دروازه امر واردات و صادرات فی مابین حلبچه و پاوه افزایش یابد و کاسبان و اصناف دو طرف بتوانند با آسودگی بیشتری به فعالیت تجاری و بازرگانی خود اقدام نمایند.

    نوخشه ناصح در پایان اظهار امیدواری کرد: که با فعالیت مقامات عالیه‌ی دو طرف شاهد رسمی شدن مرز طوویله-شوشمی در آینده نزدیک باشیم. 

    روزانه ۱۵۰ کامیون کالا شامل میوه، سیمان، گیوه، نان برنجی، صیفی جات و… از طریق این بازارچه مرزی به عراق صادر می شود.
    بازارچه شوشمی در ۳۵ کیلومتری شهرستان پاوه از سمت عراق به استان حلبچه متصل می شود و در مجاورت شهر طویله قرار دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *