×

اجرای تونل «سیاه طاهر» موجب رونق مبادلات تجاری مرز شیخ‌صله می‌شود

  • کد نوشته: 16344
  • ۱۳,اسفند ۱۳۹۹
  • 307 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: استاندار کرمانشاه گفت: احداث تونل «سیاه طاهر» به عنوان پروژه تاثیرگذار منطقه اورامانات سبب توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه و رونق مبادلات تجاری می‌شود.
    اجرای تونل «سیاه طاهر» موجب رونق مبادلات تجاری مرز شیخ‌صله می‌شود
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» روز سه شنبه در بازدید از پروژه تونل سیاه طاهر در محور جوانرود به ثلاث باباجانی افزود: اجرای این تونل از زیرساخت های اصلی برای توسعه صادرات و مبادلات تجاری از مرز شیخ صله است.

    وی افزود: اجرای تونل سیاه طاهر ضمن حذف ۴۰ نقطه حادثه خیز و افزایش امنیت، سبب کوتاه شدن مسیر و کاهش ترافیک نیز می شود.

    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بهبود وضعیت راه های مرزی استان کرمانشاه در سال های اخیر سبب توسعه صادرات شده است؛ اظهار داشت: تونل سیاه طاهر با کار جهادی و تلاش پس از گذشت ۱۰ ماه از آغاز عملیات اجرایی ۵۰ درصد پیشرفت دارد که کار قابل تقدیری انجام شده است.

    استاندار کرمانشاه در حین بازدید از روند اجرایی تونل سیاه طاهر ادامه داد: قسمت ورودی ۴۱۰ متر پیش روی داشته و در بخش خروجی نیز ۱۱۰ متر انجام شده که در مجموع از هزار و ۸۰ متر طول تونل ۵۲۰ متر آن به اتمام رسیده است.

    بازوند، پیگیری اعتبارات این پروژه به منظور تکمیل کامل طرح براساس برنامه زمانبندی را یادآور شد و بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و راه و شهرسازی پیگیری ویژه ای برای این طرح اثرگذار در منطقه اورامانات انجام داده اند که شایسته قدردانی است.

    استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این مسیر به علت صعب العبور بودن و ریزش‌های احتمالی در بحران ها مشکل آفرین بود و عملاً دسترسی قطع و موجب نگرانی مردم شده بود که با اجرای این تونل مشکلات قبلی حل می شود و حتی به تقویت کریدور تجاری و گردشگری نیز کمک می کند.

    بازوند با اشاره به اینکه این مسیر کوتاه و ایمن گزینه مناسبی برای تردد کامیون ها و تردد و حمل بار به مرزها نیز می شود، گفت: توسعه اجتماعی و اقتصادی و رونق اقتصاد مرزنشینان از دیگر پیامدهای بسیار مطلوب اجرای این پروژه است.

    تونل سیاه طاهر در کیلومتر ۳۸ محور مواصلاتی شهرستان جوانرود به ثلاث باباجانی قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *