×

پژوهشگر تاریخ:
اخلاق در هورامان عقلانی و ریشه‌دار است

  • کد نوشته: 20813
  • ۱۴۰۱-۰۴-۲۸
  • 427 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ و سخنران همایش بین المللی هورامان با اشاره به ریشه تفکر و اندیشه چندین قرن اندیشمندان و عرفا در منطقه اورامانات، گفت: اخلاق در اورامانات که امروز زبانزد عام و خاص است یک اخلاق عقلایی و ریشه دار است.
    اخلاق در هورامان عقلانی و ریشه‌دار است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا؛ « محمد علی سلطانی» در همایش بین المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» که در دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، افزود: تمام موسیقی در غرب ایران و کوه های زاگرس که وجود دارد، هسته اصلی آن در هورامان شکل گرفته است.

    وی خطاب به محققان و پژوهشگرانی که می خواهند این سرزمین را دوباره بشناسند، گفت: تاریخ مکتوب منطقه اورامانات از برخی از شهرهای دیگر کرمانشاه و کردستان بیشتر است و همین نکته بس که تا اوایل حکومت قاجاریه رده بندی ها و گروه بندی ها و ساختار اجتماعی منطقه اورامانات براساس گروه بندی های اصناف و حرف و مشاغل بوده است.

    سلطانی افزود: به همین خاطر، ریشه بسیاری از صنایع دستی مانند نساجی که امروز در حال انقراض است، آهنگری سنتی، نجاری و تمام لوازم و وسایل زندگی را می توانیم ریشه آنها را در هورامان جستجو کنیم.

    این استاد دانشگاه، در ادامه با تبریک و تهنیت ثبت جهانی اورامانات و قدردانی از دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری همایش بین المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» گفت: با این اقدام بسیار خوب و ارزنده،  دانشگاه رازی از کما پژوهشی چند ساله خارج شده و با رویکرد فرهنگی در بازبینی واقعی هورامان، در این بستر خودنمایی می کند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *