×

اعلام آخرین وضعیت بیمار کرونایی اهل شهرستان پاوه

  • کد نوشته: 14213
  • ۲۲,اسفند ۱۳۹۸
  • 421 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس مرکز بهداشت پاوه گفت: در پی مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش شهروندی به بیماری کرونا، تمامی مسافرین اتوبوس تهران به پاوه شناسایی و تحت نظر قرار دارند و خوشبختانه مشکل خاصی دراین راستا وجود ندارد.
    اعلام آخرین وضعیت بیمار کرونایی اهل شهرستان پاوه
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از کردپرس، «حشمت کریمی» امروز در نشست ستاد کرونا شهرستان پاوه به روند شناسایی و تمهیدات لازم در خصوص بیمار کرونایی اهل پاوه پرداخت و افزود: فرد مورد نظر، بر بیماری خویش واقف بوده و با رعایت مواردی ازجمله زدن ماسک در آخرین صندلی مستقر می گردد و با افراد داخل اتوبوس کمتر در ارتباط بوده است.

    رئیس مرکز بهداشت پاوه افزود: گویا خانواده نامبرده بر بیماری ایشان واقف و عمداً جهت معالجه به شهرستان فراخوانده بودند و در هنگام پیاده شدن نیز در قرنطینه بوده و صبح همان روز خویش را به مرکز بهداشت پاوه معرفی می نماید و همکاران پس از انجام آزمایشات لازم و محرز شدن بیماری به کرمانشاه اعزام می شوند، بنابراین آنگونه که در اجتماع بدان پرداخته شده ارتباط محدودی با دیگر افراد داشته این درحالی است اهل خانواده وی نیز در قرنطینه به سر می برند.

    کریمی افزود: نه تنها کلیه مسافرین اتوبوس بلکه دیگر مسافرینی که از تهران مراجعه نمودند ۲ نفر از تازه آباد سریاس، ۸ نفر شمشیر، ۴ نفر در میرعبدلی، دونفر دشه، دو نفر نودشه ، یک نفر در داریان، یک نفر در خانقاه که از تهران برگشتند مورد رصد قرار گرفته و آموزش های لازم را ارائه دادیم که خوشبختانه مشکل خاصی تاکنون مشاهده نگردیده است.

    کریمی افزود: خواهشی از همشهریان داریم افرادی که از مناطق آلوده به شهرستان مراجعه نموده اند را به ما گزارش نمائید تا تحت نظر قرار گیرند و توصیه های کاربردی را خدمت شان اجرایی نمائیم .

    رئیس مرکز بهداشت پاوه در ادامه به تشریح سامانه خود اظهاری پرداخت و افزود: در طرح فشار خون مردم مراجعه می نمودند و به ثبت اطلاعات خواسته شده می پرداختند و در حال حاضر نیز این سامانه به کرونا تغییر ماهیت داده و از طرفی همکاران ما همزمان نیز در مراکز بهداشت ، پایگاههای بهداشت و خانه های بهداشت روزانه با مردم تماس برقرار می نمایند و از آنان می خواهند اطلاعات خویش را در سامانه خوداظهاری ثبت و تکمیل نمایند.

    وی افزود: سوالاتی مطرح می شود و بر اساس جواب آنها به بررسی وضعیت شهروندان پرداخت می شود و اگر مشکلی مشاهده گردید، همکاران ما راهنمایی لازم را ارائه می دهند، هدف از این سامانه این است حتی المقدور از مراجعه بیماران به مراکز درمانی ۱۶ ساعته را بکاهیم تا به سبب یک سرماخوردگی ساده از آلودگی به بیماری های دیگر اجتناب شود.

    کریمی در خصوص انجام تست کرونا در سطح شهرستان پرداخت و افزود: اولاً تست در سطح شهرستان انجام نمی گیرد، دوماً مراکز ۱۶ ساعته برای غربالگری است ، به عبارتی افرادی که سرماخوردگی دارند همانجا دارو می گیرند و اجازه داده نمی شود وارد محوطه بیمارستان شوند و خدای ناکرده آلودگی دیگری بگیرند و یا به وجود آورند.

    آنهائیکه به بیماری کرونا مبتلا می شوند ۸۰ درصد به صورت سرپایی درمان می شوند، در مرحله بالاتر همکاران ما یکسری تست می گیرند، عکس سینه و یکسری آزمایشات برایشان انجام می دهند اگر در حدی باشند که به صورت سرپایی درمان شوند درهمانجا دارو می گیرند و توصیه می کنند حتما در منزل استراحت کنند ، بهترین راه حل را قرنطینه ی منزل می دانیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *