×

افتتاح تصفیه‌خانه اضطراری آب شهر تازه آباد و ۶ روستای اقماری آن در ثلاث باباجانی

  • کد نوشته: 20026
  • ۱۴,فروردین ۱۴۰۱
  • 286 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: تصفیه‌خانه اضطراری آب شهر تازه آباد و ۶ روستای اقماری این شهر در شهرستان ثلاث باباجانی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر به بهره‌برداری رسید.
    افتتاح تصفیه‌خانه اضطراری آب شهر تازه آباد و ۶ روستای اقماری آن در ثلاث باباجانی
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، “علیرضا کاکاوند” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه اضطراری آب شهر تازه آباد با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: با توجه به وضعیت بارش‌ها در کشور و استان، نیاز به یک کار جهادی در زمینه آب شرب احساس می‌شد.

    وی گفت: با پیگیری‌های همه جانبه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمانشاه اعتبارات خوبی در حوزه آب شرب استان مصوب شد که از حدود هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۸۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد که این رقم نسبت به سال قبل بیش از ۸ برابر افزایش داشته است.

    وی از آغاز پروژه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان به واسطه این اعتبارات خبر داد و افزود: این شرکت پروژه آبرسانی به ۴۶۰ روستا و همچنین آغاز پروژه‌های آبرسانی در اکثر شهرهای استان را در دستور کار خود قرار داد که از جمله آنها تصفیه‌خانه اضطراری آب شهر تازه آباد است.

    وی افزود: با توجه به مشکل کیفی که در آب شرب شهر به وجود آمد بلافاصله کار مطالعاتی و طراحی آن آغاز و در یک بازه زمانی کمتر از دو ماه این تصفیه‌خانه با هزینه‌ای نزدیک به ۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و ۶ هزار و ۹۶۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

    منبع: پاون

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *