×

افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلوولت روانسر

  • کد نوشته: 16495
  • ۱۸,فروردین ۱۴۰۰
  • 483 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از افزایش ظرفیت پست 63.20 کیلوولت روانسر در استان کرمانشاه با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال خبر داد.
    افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلوولت روانسر
  • به‌گزارش آوای باینگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، “علی اسدی” در حاشیه بازدید نماینده مردم شریف اورامانات در مجلس شورای اسلامی از این پروژه، گفت: با عنایت به وظیفه ذاتی شرکت برق منطقه‌ای غرب در خدمت‌رسانی و تأمین انرژی مشترکان و توسعه شبکه خود متناسب با تقاضای مشترکان، بر این اساس پروژه افزایش ظرفیت ترانس‌های پست فوق‌ توزیع روانسر در دستور کار این شرکت قرار گرفت.


    وی افزود: خروج ترانس موجود از مدار به‌دلیل شرایط خاص این پست و عدم امکان جابه‌جایی سریع بار خطوط ۲۰ کیلوولت در شرایط اضطراری به‌عنوان یک مشکل جدی در اجرای این پروژه مطرح شد که در صورت عدم رفع این مشکل، احتمال بروز خاموشی گسترده و قطعی برق شهرستان و مراکز درمانی در شرایط مبارزه با ویروس کرونا وجود داشت.


    اسدی ابراز داشت: پس از بررسی سناریوهای مختلف در امور بهره‌برداری استان کرمانشاه، نهایتاً این مشکل با اجرای یک طرح ابتکاری و خلاقانه توسط همکاران این امور مرتفع و با استفاده از بسترهای موجود از جمله خط ۶۳ کیلوولت ارتباطی بین دو پست فوق‌توزیع روانسر و کوزران و تغییر در آرایش تجهیزات این خط، تأمین انرژی فیدرهای ۲۰ کیلوولت پست روانسر در شرایط اضطراری در حداقل زمان ممکن امکان‌پذیر شد.

    مدیرعامل برق غرب خاطرنشان ساخت: با توجه به این شرایط، پروژه افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۰ کیلوولت روانسر پس از اجرای آزمایشی این طرح ابتکاری، اجرا و مرحله اول آن که تعویض یکی از ترانس‌های پست بود به پایان رسیده و مرحله دوم این طرح نیز در حال اجرا است.

    وی افزود برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

    آرش لهونی” نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌هایی که توسط وزارت نیرو و شرکت برق منطقه‌ای غرب جهت توسعه زیرساخت‌های شبکه برق و تأمین برق مطمئن و پایدار در استان کرمانشاه و منطقه اورامانات صورت گرفته، قابل تقدیر است.


    لهونی ابراز داشت: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی آمادگی دارند حداکثر ظرفیت و توان خود در راستای تحقق اهداف شعار سال و رفع موانع را به کار گیرند و در این خصوص از هیچ اقدام و عملی فروگذار نخواهیم کرد.

    منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *