×

افزایش ۳۰ درصدی متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اورامانات

  • کد نوشته: 17530
  • ۱۴۰۰-۰۵-۲۶
  • 1033 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون سرمایه گذاری ادره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: پس از ثبت جهانی شدن اورامانات تعداد متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این منطقه تا 30 درصد افزایش داشته است.
    افزایش ۳۰ درصدی متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اورامانات
  • به گزارش آوای باینگان، اصغر رشنو در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: وجود ۴۲۰۰ اثر تاریخی و دو اثر ثبت جهانی شده، واقع شدن در مسیر کریدور ترانزیتی شمال غرب به جنوب غرب کشور و قابلیت ها و ظرفیت های بالای گردشگری که در کرمانشاه وجود دارد، باعث شده تا مستعد حضور سرمایه گذاران حوزه گردشگری باشیم.

    معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یکی از مناطق مستعد استان برای  سرمایه گذاری گردشگری را منطقه اورامانات دانست و گفت: طی سنوات گذشته سرمایه گذاری های خوبی درا ین منطقه صورت گرفته که بدنبال آن گردشگران زیادی نیز روانه این منطقه شدند.

    وی تاکید کرد: اکنون هم که این منطقه به ثبت جهانی رسیده شاهد افزایش متقاضیان سرمایه گذاری گردشگری در این منطقه هستیم، بگونه ای که در این مدت ۳۰ درصد افزایش تقاضا داشته ایم.

    رشنو خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به لزوم فراهم کردن زیرساخت ها در این منطقه و پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران، طی مکاتبه ای که استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان با وزیر داشته اند، درخواست افزایش اعتبارات کرمانشاه را داشته ایم.

    وی افزود: از وزیر میراث فرهنگی درخواست شده که در توزیع اعتبارات و تسهیلات گردشگری، کرمانشاه را ویژه ببینند.

    وی خاطرنشان کرد: اکنون که روند واکسیناسیون درحال سرعت گرفتن است، امیدواریم کرونا فروکش کند تا اتفاقات خوبی برای گردشگری کرمانشاه رخ دهد، چراکه گردشگری صنعتی زودبازده است و نتایج آن را سریعتر می توانیم ببینیم.

    معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یکی از اولویت های مورد توجه برای سرمایه گذاری در گردشگری استان را روستاها دانست و گفت: روستاهای خوبی با ظرفیت های گردشگری بالایی داریم که مردم آن می  توانند در کنار زندگی کشاورزی، به مقوله گردشگری هم بپردازند.

    وی با بیان اینکه گردشگری در کرمانشاه درحال جا افتادن است، گفت: تا چندسال پیش عمده درخواست های سرمایه گذاری ما در حوزه اورامانات بود، اما اکنون از اقصاء نقاط استان درخواست هایی برای اجرای طرح های گردشگری داریم.

    رشنو با تاکید براینکه رونق گردشگری در کرمانشاه مستلزم همراهی سایر نهادها است، گفت: بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی، راهداری، مخابرات و … از دستگاه هایی هستند که می توانند در سرمایه گذاری گردشگری به استان کمک کنند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *