×

امام جمعه پاوه اهانت‌های اخیر یک هنرمند کُرد به مقدسات اسلام را محکوم کرد

  • کد نوشته: 19634
  • ۱۴۰۰-۱۱-۲۱
  • 1407 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ماموستا قادری با انتقاد از اهانت های اخیر یک هنرمند کُرد به مقدسات، گفت: اهانت اخیر چیز تازه‌ای نیست و از بدو ظهور اسلام، این دین همیشه مخالفانی داشته است.
    امام جمعه پاوه اهانت‌های اخیر یک هنرمند کُرد به مقدسات اسلام را محکوم کرد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا، ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه شهرستان پاوه در نشستی با خبرنگاران که در خصوص اهانت اخیر ناصر رزازی، از هنرمندان کُرد به مقدسات اسلام برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: امروز در خدمت جمعی از روحانیون و ائمۀ محترم جمعه و جماعت شهرستان پاوه جلسه چند ساعته ای داشتیم و در خصوص توهین و اهانت یک نفر کُرد ایرانی مقیم سلیمانیه عراق به مقدسات اسلام و مسلمانان گفت‌وگو کردیم.

    امام جمعه شهرستان پاوه گفت: آن فرد در هفته گذشته به اسلام و مسلمانان و مکه و مدینه توهین و مسلمانان کردستان را مورد اهانت قرار داد و عهد کرد در کُردستان با اسلام مبارزه کند.

    وی گفت: شخص اهانت کننده در ابتدای سخنان خود می‌گوید «من مسلمان نیستم و یارسان هستم و یارسان را دین جدید معرفی و سپس شروع به اهانت می‌کند؛ احتمال دادیم هدف این شخص از طرح چنین سخنانی ایجاد اختلاف بین اهل سنت و اهل حق (یارسان) باشد که این امر در نظر ما مردود و محکوم است.

    ماموستا قادری ادامه داد: بنده عرض می‌کنم اهل سنت و یارسان قرن‌هاست که در استان کرمانشاه باهم هستیم و هرساله هزار نفر از اهل یارسان برای رفتن به زیارتگاه «سلطان اسحاق»، زیارتگاه اهل حق به دیار ما رفت‌وآمد دارند. آن‌ها مؤدبانه حرکت کرده و جواب ما هم توأم با احترام بوده است و این سخنان بی‌ارزش فرد مورد اشاره برای ما بی‌تأثیر است.

    امام جمعه پاوه گفت: احتمال دوم هم این است که هدف از طرح چنین سخنانی ایجاد اختلاف بین اهل منبر و مسجد با ادیبان و شاعران و هنرمندان کُرد باشد که این هم نزد ما رد و مردود است.

    ماموستا قادری افزود: ادیبان و شاعران و مورخان و هنرمندان صادق کُرد جزء ادب و فرهنگ و تاریخ ما و بعضاً جزء دین ما هستند و همواره مورد احترام ما بوده و هستند.

    وی تصریح کرد: لذا بنده عرض می‌کنم اهانت اخیر چیز تازه‌ای نیست و از بدو ظهور اسلام، این دین همیشه مخالفانی داشته است. ناراحتی ما این است این فرد (ناصر رزازی) کُرد و مهمان مسلمانان کُرد عراق است.

    امام جمعه پاوه در پایان گفت: در اقلیم کُردستان عراق ۳ هزار مسجد و ۵۵۷۰ خطیب وجود دارد و در ۲۹۰۰ مسجد کردستان عراق هر هفته نماز جمعه اقامه می‌شود و در منطقه کردنشین ایران نیز بیش از اقلیم مسجد و جمعه و خطیب وجود دارد و ۹۸ درصد مردم کردستان مسلمان هستند.

    این فرد نه‌تنها به مردم کردستان بلکه به آیین یک و نیم میلیارد مسلمان توهین کرده است و صددرصد سخنان ایشان را محکوم می‌کنیم و ان شاء الله در جمعه آتی به‌صورت حکیمانه در این خصوص اعزّۀ علما موضع خود را اعلام می کنیم تا بیش از این شاهد اهانت به خدا و رسول و دین نباشیم.

    منبع: رسا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *