×

فرماندار پاوه:
امرار معاش بیش از ۱۲ هزار سرپرست خانوار از راه کولبری

  • کد نوشته: 16084
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۱
  • 1064 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار شهرستان پاوه گفت: بیش از 12 هزار و 700 سرپرست خانوار که عمده آنها در روستاهای صفر مرزی سکونت دارند از راه کولبری رسمی در بازارچه های مرزی امرار معاش می‌کنند.
    امرار معاش بیش از ۱۲ هزار سرپرست خانوار از راه کولبری
  • به گزارش آوای باینگان، پرویز ایده‌پور در گفت وگو با  ایلنای کرمانشاه، درباره ارائه خدمات از سوی دولت به این مرزنشینان که به فعالیت واردات کم حجم کالا به کشور می پردازند گفت : در واقع خدماتی به این افراد  از سوی دولت ارائه نمی شود. برای درک زندگی آنها باید از نزدیک زندگی‌شان را رصد کرد.

    فرماندار پاوه تصریح کرد: این افراد دارای کارت مرزنشینی هستند و این امر باعث می‌شود که بتوانند به صورت قانونی یکسری کالاهایی را با معافیت گمرکی وارد کشور کنند و با فروش آنها کسب سود کنند که کاملا قانونی است.

    ایده ‌پور در ادامه با اشاره به نداشتن بیمه برای تمامی این افراد افزود : فقط تعداد یکهزار نفر از کسانی که دارای کارت مرزنشینی هستند دارای بیمه تامین اجتماعی هستند و می‌توانند از فواید این بیمه نظیر بیمه بیکاری استفاده کنند و در حال حاضر که مرزهای رسمی تعطیل هستند بیش از ۹۰ درصد این افراد نیز شغل خود را از دست داده اند و هیچگونه خدمات بیمه بیکاری به آنها تعلق نمی گیرد.

    وی افزود : با تصویب آیین نامه‌ها و قوانینی که از سال ۶۷ توسط قانونگذاران تصویب شد کولبری به عنوان یک شغل شناخته نشد بلکه به عنوان یک شغل غیر قانونی وغیررسمی معرفی شد که خدماتی از سوی دولت‌ها به این نوع درآمد ارائه نمی شود .

    فرماندار پاوه در پایان گفت : در واقع عده‌ای سرمایه‌دار کالاها را از کشورهای همسایه خریداری می کنند و در پشت مرزهای کشور با پرداخت مبلغی به افراد مرزنشین آنها را مجاب به حمل شبانه کالا به داخل کشور می‌کنند که به نوعی قاچاق کالا است و متاسفانه اشتباها قاچاقچیان را کولبر می‌نامند .

    منبع: ایلنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *