×

امکانات آزمایشگاهی باینگان مشابه ماهیدشت و دینور است

  • کد نوشته: 20212
  • ۱۴۰۱-۰۲-۰۸
  • 180 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: دکتر پرویز اردلان گفت: وزارت بهداشت اعتباری برای ارتقای امکانات مراکز جامع سلامت سطح یک در شهرهایی مانند باینگان، ماهیدشت و دینور اختصاص نداده است و ارتقای امکانات این مراکز با کمک خیرین و یا شهرستان امکان پذیر است و دانشگاه علوم پزشکی هم از این کار حمایت می کند.
    امکانات آزمایشگاهی باینگان مشابه ماهیدشت و دینور است
  • به گزارش آوای باینگان، معاون اجرایی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این گفتگو پیرامون پیگیری خبرنگار کردپرس درباره دلایل کمبود امکانات آزمایشگاهی در مرکز جامع سلامت شهر باینگان و مراجعه افراد برای آزمایش های تکمیلی به پاوه و کرمانشاه، گفت: بر اساس نظام شبکه و طرح توسعه شبکه وزارت بهداشت که به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده، مراکز درمانی در سه سطح مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، بیمارستان‌های جنرال یا عمومی و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی تقسیم بندی شده اند.

    وی با اشاره به اینکه همه مردم ممکن است به خدمات سطوح بالاتر نیاز نداشته باشند، در ادامه عنوان کرد: افراد با مراجعه به پزشک، نیازهای درمانی آن ها برطرف شود و دیگر نیازی هم به صرف هزینه بیشتر برای مراجعه به بیمارستان های تخصصی و فوق نداشته باشند.

    دکتر پرویز اردلان پیرامون دلایل کمبود امکانات آزمایشگاهی در مرکز جامع سلامت باینگان گفت: بر اساس طرح توسعه شبکه و دستورالعمل برنامه بیمه روستایی که به صورت یکسان به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، یک مجموعه اقلام آزمایشگاهی برای این مراکز تعریف شده و آنها موظف هستند یک مجموعه آزمایش های مشخص را برای مراجعین انجام دهند که شامل مواردی مانند آزمایش خون، آزمایش ادرار، آزمایش های مربوط به بارداری و دیگر آزمایش های تعریف شده برای مراکز سطح یک می شود.

    وی یادآور شد: تمامی این آزمایش ها در سطح مراکز جامع سلامت شهر و روستا برای مراجعین انجام می شود و اگر نیازی به انجام آزمایش های تخصصی تر باشد، بیمار را به آزمایشگاه‌های تخصصی در سطوح بالاتر ارجاع می دهند.

    معاون اجرایی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: آزمایشگاه مرکز جامع سلامت باینگان هم بر اساس ضوابط وزارت بهداشت تمامی آزمایش های مورد تعهد را به خوبی انجام می دهد و به تازگی هم بازدیدی از این مرکز داشتیم. در این میان ممکن است برخی آزمایش ها در سطح امکانات مرکز شهرستان و یا بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی مرکز استان باشد که مراجعین باید این خدمات را از این مراکز دریافت کنند.

    وی تاکید کرد: خدماتی که در مرکز جامع سلامت شهر باینگان ارایه می شود دقیقا مشابه خدماتی است که در شهرهای ماهیدشت، گواور، حمیل و دینور به شهروندان ارایه می شود.

    دکتر اردلان با اشاره به اینکه وزارت بهداشت اعتباری برای ارتقای امکانات سطح یک اختصاص نمی دهد در ادامه یادآور شد: اگر قرار است امکانات مرکز جامع سلامت شهرهایی مانند باینگان ارتقاء یابند اینکار باید با کمک خیرین انجام شود و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه بسیار مشتاق است که این خدمات ارتقاء یابد.

    وی افزود: مشابه اتفاقی که در «بانه وره» رخ داده و با کمک خیرین این شهر و دانشگاه علوم پزشکی یک دستگاه پیشرفته آزمایشگاهی برای مرکز جامع سلامت این شهر تهیه شده است.

    منبع: کردپرس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *