×

انصراف سرمایه گذار آلمانی از ساخت کارخانه تولید پنل های خورشیدی در منطقه اورامانات

  • کد نوشته: 18909
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۰
  • 276 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: در راستای توسعه صنعتی استان کرمانشاه سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری در ۲ سال گذشته به این استان فراخوانده شدند که پرونده سه مورد از آنها به مرحله جانمایی برای ایجاد طرح رسید.
    انصراف سرمایه گذار آلمانی از ساخت کارخانه تولید پنل های خورشیدی در منطقه اورامانات
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، از ابتدای سال ۹۸ تیم اقتصادی استان کرمانشاه، معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران خارجی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داد و میزبان شرکت های خارجی بسیاری بود که عمده آنان از کشور چین بودند.

    از این میان، ۲ سرمایه گذار چینی و یک سرمایه گذار آلمانی طرح های خود را در زمینه‌های تولید کاشی، فروآلیاژ و سلول‌های خورشیدی ارائه دادند و جانمایی های مورد نظر برای طرح نیز انجام شد.

    انصراف سرمایه گذار آلمانی

    یک شرکت آلمانی به دنبال ساخت کارخانه تولید پنل های خورشیدی با حجم سرمایه گذاری اولیه ۹۲ میلیون دلار و سرمایه گذاری نهایی ۳۵۰ میلیون یورو در منطقه اورامانات بود که پس از جانمایی نتوانست مجوزهای لازم را اخذ کند.

    استاندار کرمانشاه در رابطه با سرنوشت سرمایه گذاری این شرکت، گفت: آلمانی‌ها از سرمایه گذاری خود در کرمانشاه منصرف شدند و این پروژه نهایی نشد.

    این کارخانه قرار بود در منطقه سه‌راهی شهدا و نرسیده به شهرستان پاوه ساخته شود و در فاز نخست برای هزار و ۲۵۰ نفر اشتغالزایی کند.

    بر اساس آنچه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه پیش تر اعلام کرده بود، این پروژه نیاز به تامین ۱۷ لیتر در ثانیه آب از طریق حفر چاه داشت که شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه خرداد ماه امسال به دلیل بروز خشکسال و کاهش سطح آب های زیر زمینی با آن مخالفت کرد.

    پس از مخالفت شرکت آب منطقه‌ای با حفر چاه در منطقه اورامانات پیشنهاد جابجایی مکان پروژه از سوی استانداری کرمانشاه به سرمایه گذاران آلمانی داده شد که این پیشنهاد مورد استقبال آنان قرار نگرفت.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *