×

نظام سلیمانی
این جاده بخشنده نیست

  • کد نوشته: 18209
  • ۱۳,مهر ۱۴۰۰
  • 437 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: آماربالای تصادفات و مرگ های دلخراش ناشی از آن در جاده گردشگری قزانچی به پاوه سال هاست و نگرانی های بسیاری را در میان مردم این منطقه پدید آورده است. نظام سلیمانی در قالب یک یاداشت به ابعاد این موضوع و ضرورت فرهنگ سازی در این حوزه پرداخته است.
    این جاده بخشنده نیست
  • پایگاه خبری آوای باینگان – ” سرعت ” مهمترین علت تصادفات و تلفات انسانی در محور  قزانچی-پاوه است. تقریبا همه این را می دانیم ولی بازهم تند می رانیم. 

    وقتی سرعت را مهم ترین علت تصادفات می شناسیم؛ روشن است مهمترین عامل در کاهش حوادث ناگوار جاده ای، کاهش سرعت رانندگان در این مسیر خواهد بود.

    با این همه آگاهی اما به نظر می رسد انتخاب بسیاری از ما ،همچنان  رکورد شکنی همه سرعت های پیشین است! پیداست تداوم این رکورد شکنی های سرعت، تداوم رکوردشکنی  تلفات  انسانی  در این مسیر خواهد بود!!

    نیک می دانیم، تنها با وجود چند دوربین ثابت جاده ای و مدتی محدود در کنترل سرعت از سوی پلیس راه آن هم تنها در برخی از ساعات روز و در چند نقطه در این مسیر در همچنان بر این پاشنه می چرخد؛ بویژه که با تاریک شدن هوا و پشت سر گذاردن دوربین های ثابت موجود ما می مانیم  و  سرعتی هایی که بوی مرگ می دهد !

    تکرار حوادث این مسیر در همه این سالها به ما آموخته است، این جاده ابدا بخشنده و بخشاینده نیست، که جاده ای خشن و بی رحم است! قاتلی سنگ دل و خطرناک است؛ در مقابل این قاتل جایی برای اشتباه باقی نمی ماند!

     وقتی  می دانیم ،” سرعت ” علت اصلی تصادفات  در این محور است پس وظیفه ای مهم داریم برای فرهنگ سازی، برای کاستن از سرعت، سرعتی که بسیاری را تا همین امروز هم به کام مرگ کشانده است./

    نظام سلیمانی

    منبع: کردپرس

    نویسنده: نظام سلیمانی
    منبع: کردپرس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *