×

بازپس گیری ۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی پاوه

  • کد نوشته: 19755
  • ۶,اسفند ۱۴۰۰
  • 1158 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: امسال ۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در پاوه از متخلفان باز پس گرفته شد.
    بازپس گیری ۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی پاوه
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ماشالله کولانی گفت: امسال یکی از پرونده‌های تصرف منابع طبیعی روستای بید میری پاوه در یکی از شعبات، منتهی به صدور رأی و بازپس‌گیری ۳۱ هزار و ۲۲۲ مترمربع از عرصه منابع طبیعی و پرونده دیگر نیز در همان پلاک منتهی به بازپس‌گیری ۱۹ هکتار از عرصه تصرفی منابع طبیعی شد.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: با توجه به تلاش شبانه‌روزی همکاران منابع طبیعی در شهرستان پاوه بازهم تخلفاتی صورت می‌گیرد که در سال جاری ۳۱ متخلف از مواد قانونی ۴۵، ۵۵ و ۴۲ شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی اعزام شدند.

    وی افزود: هر عملی از سوی سودجویان در جهت شکستن چهارچوب حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی انجام شود خط قرمز اداره منابع طبیعی استان کرمانشاه بوده و موجب کیفر در مراجع قضائی است.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای پیشگیری از اقدامات سودجویان در عرصه منابع طبیعی، اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب تابلو‌های هشدار دهنده، پخش اطلاعیه‌ها در فضای مجازی و رسانه ملی اشاره کرد.

    وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه منابع طبیعی در شهرستان پاوه، بیان کرد: در این شهرستان با توجه به محدود بودن مساحت شهرستان مالک این دستگاه‌های بیل مکانیکی و همچنین مشاورین املاک نیز به صورت محضری متعهد شده‌اند که از هر اقدامی در عرصه‌های منابع طبیعی خودداری کنند.

    علاقمندان به طبیعت می‌توانند تخلفات را به صورت شبانه روزی با شماره ۱۵۰۴ به عنوان امداد جنگل اداره کل منابع طبیعی استان اعلام کنند.
    منبع: صداوسیما

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *