×

بازگشایی مرز «سازان» در تحکیم روابط ایران و عراق تاثیر بسزایی دارد

  • کد نوشته: 13961
  • ۱۱,مهر ۱۳۹۸
  • 2354 بازدید
  • ۲ دیدگاه
  • آوای باینگان: استاندار کرمانشاه گفت: بازگشایی مرز «سازان» در تحکیم روابط استان‌های کرمانشاه و سلیمانیه و حتی ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تاثیر بسزایی دارد.
    بازگشایی مرز «سازان» در تحکیم روابط ایران و عراق تاثیر بسزایی دارد
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در دیدار با «آزاد توفیق رحیم» استاندار حلبچه افزود: مردم استان‌های کرمانشاه و سلیمانیه مشترکات فرهنگی متعددی دارند و از سعادت و خوشبختی یکدیگر خوشحال می‌شوند.
    وی اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته مرزهای شوشمی، شیخ صله و سومار به عنوان مرزهای مجاز مصوب شدند که رسمی شدن این مرزها باعث خوشحالی و شعف مردم ۲ طرف مرز شده است که برای تداوم حلاوت این موضوع باید امور اداری لازم را ۲ طرف سریعتر انجام دهند.
    استاندار کرمانشاه اعلام کرد: کرمانشاه از استانهای ثروتمند در منابع طبیعی و منابع انسانی، مرکز غرب کشور و نهمین کلانشهر ایران است که آماده ارائه خدمات چشمگیری در حوزه های مختلف مهندسی، عمرانی و آموزشی به استان های سلیمانیه و حلبچه است.
    وی تاکید کرد: آمادگی داریم که برای آموزش معلمین با طرف عراقی همکاری علمی و آموزشی داشته باشیم.
    بازوند همچنین گفت: کرمانشاه از قطبهای کشاورزی کشور است و آمادگی داریم در زمینه کشاورزی ماشینی با کشور عراق همکاری کنیم.
    وی در ادامه افزود: گردشگری از محورهای توسعه کرمانشاه است که چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ مورد آن ثبت ملی شده و یک محوطه جهانی دارد.
    استاندار کرمانشاه در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ظرفیتی عظیم برای هم افزایی و توسعه توریسم درمانی است و افتتاح بیمارستان جدید پاوه می‌تواند نقطه عطفی در توریسم سلامت میان ۲ استان باشد. همچنین آمادگی داریم که پزشکان خود را برای ویزیت بیماران به استان های هم‌مرز عراق اعزام کنیم.

    دانشگاههای کرمانشاه و حلبچه می توانند تعاملات علمی و پژوهشی داشته باشند

    آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه نیز در این دیدار با بیان اینکه استان حلبچه دارای ۱۱۸ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری اسلامی ایران است، گفت دانشگاههای کرمانشاه و حلبچه می‌توانند تعاملات علمی و پژوهشی و آموزشی متعددی داشته باشند و به دنبال آن هستیم که از تجارب علمی استان کرمانشاه استفاده کنیم.
    استاندار حلبچه افزود: خوشبختانه استان کرمانشاه پیشرفت های زیادی در زمینه پزشکی داشته است و مردم ما که هنوز هم درگیر تبعات بمباران شیمیایی حلبچه هستند به خدمات درمانی کرمانشاه نیاز دارند.
    وی همچنین گفت: از تاسیس بازارچه مرزی سازان کاملا استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم که زیرساخت های این مرز را به سرعت آماده کنیم.

    آماده انتقال تجارب مدیریت بحران زلزله به استانهای هم‌مرز خود در کشور عراق هستیم
    استاندار کرمانشاه در ادامه سفر یک روزه خود به استان حلبچه در جمع منتخبین دانشگاه این شهر هم گفت: آماده انتقال تجارب مدیریت بحران زلزله غرب کرمانشاه به استانهای هم‌مرز خود در کشور عراق هستیم.
    بازوند در ادامه گفت: ثبت جهانی اورامانات تاثیر چشمگیری در توسعه منطقه در ۲ سمت مرز ایران و عراق خواهد داشت.

    سخنرانی استاندار کرمانشاه در جمع منتخبین دانشگاه حلبچه

    وی اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و به ویژه آقای نادری نماینده اورامانات به جدیت موضوع ثبت جهانی اورامانات را پیگیری می‌کنند و دکتر روحانی رییس جمهوری دستور اکید در این خصوص داده اند.
    استاندار کرمانشاه گفت: آماده پذیرش مشارکت استان حلبچه در ثبت جهانی اورامانات هستیم. با ثبت جهانی اورامانات این منطقه شهرت بین المللی می‌یابد و می‌تواند منشأ تحولات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی مثبت در منطقه شود.
    وی افزود: در سال ۲۰۲۰ ، کرمانشاه میزبان کنفرانس بین‌المللی گردشگری روستایی و عشایری است که می‌تواند فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری اورامانات باشد.

    حضور استاندار کرمانشاه در یادمان شهدای حلبچه 

    حضور استاندار کرمانشاه در یادمان شهدای حلبچه و ادای احترام وی و هیات همراه به قربانیان حمله شیمیایی به این شهر و شرکت در مراسم افتتاح مسجد «بیاره» از دیگر برنامه های بازوند به استان حلبچه بود.

    حضور استاندار کرمانشاه در یادمان شهدای حلبچه

    استاندار کرمانشاه همچنین در مصاحبه با رسانه ها و تلویزیون عراق دستاوردهای این سفر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رونق روابط استانهای کرمانشاه و حلبچه موجب ارتقای سطح زندگی مردمان مرزنشین ۲ کشور و ضمانت امنیت است.

    محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، شهاب نادری نماینده مردم اورامانات، مسعود بهرام نژاد مدیرکل حوزه استاندار، پرویز ایده پور فرماندار پاوه و اصغر عظیمی مهر مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری در این سفر استاندار کرمانشاه را همراهی کردند.

    نوشته های مشابه

    2 پاسخ به “بازگشایی مرز «سازان» در تحکیم روابط ایران و عراق تاثیر بسزایی دارد”

    1. ناشناس گفت:

      استاندار کرمانشاه توی استان حلبچه و کنار استاندار حلبچه گفته است که مرز سازان که در استان حلبچه واقع گردیده موجب رونق استان سلیمانیه میشود؟؟؟ واقعا که!!!

    2. ناشناس گفت:

      ما اهالی بخش باینگان بیش از آنکه از مقامات استان و نماینده اورامانات متشکر باشیم از مقامات استان حلبچه بعلت تمایل و اصرار شدید بر بازگشایی مرز سازان متشکریم. قطع به یقین مرز باینگان سالهای مدیدی مرز مبادلات فیمابین بوده و خواهد بود.
      البته از فحوای کلام جناب نادری چنان بر می آید هنوز این گره کور بسته است. باز شدنش باید به دست چه کسی باشد خدا داند.
      البته اگر زیر ساخت ها فراهم بود شاید این موضوع زودتر حل شده بود.
      به سخنرانی نیست به بیل و کلنگ و جاده است. همت کنید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *