×

باغات منطقه اورامانات در خطر خشکیدگی‌اند و آبرسانی اورژانسی لازم دارند

  • کد نوشته: 20777
  • ۲۴,تیر ۱۴۰۱
  • 262 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم پاوه و اورامانات گفت: باغات منطقه اورامانات به ویژه در شهرستان روانسر در خطر خشکیدگی هستند و اگر به صورت اورژانسی به آنها آبرسانی نشود، ممکن است از دست بروند.
    باغات منطقه اورامانات در خطر خشکیدگی‌اند و آبرسانی اورژانسی لازم دارند
  •  به گزارش آوای باینگان به نقل از ایسنا، آرش لهونی امروز(۲۳ تیر) در جریان سفر استانی هئیت دولت به استان کرمانشاه، در جلسه شورای اداری شهرستان روانسر که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه خشکیدگی باغات منطقه اورامانات را تهدید می کند، اظهار کرد: باغات منطقه به ویژه در شهرستان روانسر که قدمت طولانی داشته و عمر برخی از آنها از ۱۰۰ سال هم بیشتر است، در خطر خشکیدگی هستند و اگر به صورت اورژانسی به آنها رسیدگی نشود، ممکن است از دست بروند.

     وی تاکید کرد: مشکل کم آبی این باغات آنقدر جدی است که حتی ممکن است یک هفته هم برای آبرسانی به آنها دیر باشد، لذا باید به سرعت با تانکر هم که شده آبرسانی شوند.

    نماینده مردم پاوه و اورامانات در ادامه با بیان اینکه اورامانات با تنش خشکی جدی در شهرها و روستاها مواجه است، گفت: مناطقی از جمله شهر بان وره با مشکل جدی کم آبی مواجه است.

    وی در ادامه خواستار اجرایی شدن سامانه سردسیری در منطقه شد و گفت: سامانه سردسیری دشت‌های حاصلخیز منطقه اورمانات را آبی خواهد کرد و از این حیث برای منطقه حیاتی است.

    لهونی تاکید کرد: سامانه سردسیری در صورت اجرا مشکل آب شرب، کشاورزی، صنعت و… منطقه اورامانات را برای همیشه رفع خواهد کرد.

    رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به کلنگ‌زنی پتروشیمی روانسر در آینده نزدیک داشت و گفت: خیلی تلاش کردیم در سفر امروز ریاست جمهوری این پروژه با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومانی کلنگ زنی شود، اما به دلیل یکسری کارهای حقوقی این اتفاق نیفتاد و امیدواریم با رفع مشکلات این پروژه به زودی در استان کلنگ زنی شود.

    وی در ادامه با اشاره به ضروری بودن برنامه ریزی برای حفاظت از جنگل‌های منطقه اورامانات در برابر حریق، گفت: خواستار برنامه ریزی جدی در این زمینه هستیم.

     وی اضافه کرد: از چند سال گذشته پایگاه اطفای حریق در منطقه قوری قلعه ایجاد شده که این پایگاه تجهیزات اندکی دارد، لذا خواستار تجهیز آن بلحاظ نیروی انسانی و تجهیزات اطفای حریق برای مقابله با حریق های احتمالی هستیم.

    وی اشاره‌ای هم به عدم تخصیص حق منطقه جنگی به دو شهرستان جوانرود و روانسر داشت و گفت: امیدواریم با همراهی دولت شاهد تحقق این حق مسلم مردم این دو شهرستان باشیم.

    لهونی اشاره‌ای هم به موضوع کوله‌بری به عنوان یکی از مشکلات منطقه داشت و گفت: پیگیریهای خوبی از سوی دولت و مجلس در این زمینه انجام شده که خواستار کمک دولت برای تصویب آیین نامه و ابلاغ آن هستیم که این رخداد قطعا نقش مهمی در توسعه اورامانات خواهد داشت.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *