×

بخش اورامان‌شناسی کتابخانه شهر «بانه‌وره» پاوه راه‌اندازی می‌شود

  • کد نوشته: 18822
  • ۱۴۰۰-۰۸-۳۰
  • 659 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: بخش اورامان‌شناسی با همکاری اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه در کتابخانه عمومی شهر «بانه‌وره» این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.
    بخش اورامان‌شناسی کتابخانه شهر «بانه‌وره» پاوه راه‌اندازی می‌شود
  • به گزارش آوای باینگان، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پاوه روز یکشنبه با اعلام این مطلب به ایرنا افزود: باتوجه به ثبت جهانی اورامانات مقرر شد تا بخش اورامان شناسی در محل کتابخانه عمومی برپا شود.  

    «هادی شریفی» تصریح کرد: همچنین برگزاری جلسات ماهانه بررسی، نقد و مسابقات کتابخوانی با موضوع توریسم، گردشگری، میراث‌فرهنگی، معماری اورامانات و همچنین صنایع‌دستی با حضور علاقه‌مندان از دیگر برنامه‌های این کتابخانه خواهد بود.

    وی گفت: همچنین قرار بر این شد تا با همکاری اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه و خیران منطقه کتاب‌هایی با محوریت اورامانات و اورامان شناسی خریداری و در اختیار کتابخانه شهر بانه وره قرار گیرد.

    رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پاوه افزود: این کار باهدف معرفی هرچه بیشتر داشته‌های فرهنگی و معماری منطقه و آگاه‌سازی و شکل‌گیری مشارکت‌های مردمی برای حفاظت از این ارزش‌ها، انجام می‌شود.  

    وی اظهار داشت: خوشبختانه ثبت‌ جهانی اورامانات شور و نشاط خاصی را در میان مردم منطقه ایجاد کرده و موجب افزایش مشارکت‌های اجتماعی شده است.  

    شریفی گفت: امروز ما شاهد آن هستیم در همه روستاهای منطقه مردم و به ویژه نسل جوان برای معرفی داشته‌های فرهنگی خود در راستای ثبت‌ جهانی اورامانات اقدام می‌کنند.  

    وی در خاتمه تاکید کرد: آموزش و آگاه‌سازی مردم محلی به عنوان بهترین محافظان و مروجان فرهنگ منطقه بهترین راه برای صیانت از میراث‌ فرهنگی است.  

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *