×

برداشت و فروش گیاهان خوراکی در روانسر ممنوع است

  • کد نوشته: 14322
  • ۱۳۹۹-۰۱-۱۱
  • 2087 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری روانسر گفت: هرگونه برداشت و جمع‌آوری گیاهان خوراکی، دارویی و فرآورده‌های مرتعی و جنگلی در سطح منابع طبیعی این شهرستان ممنوع شد.
    برداشت و فروش گیاهان خوراکی در روانسر ممنوع است
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از خبرگزاری کردپرس، «فرزاد خسروی» اظهار داشت: هرگونه برداشت و جمع‌آوری گیاهان خوراکی، دارویی و فرآورده‌های مرتعی و جنگلی در سطح منابع طبیعی این شهرستان ممنوع شد.

    رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری روانسر تاکید کرد: این تصمیم با هدف جلوگیری از انتشار هرچه بیشتر ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری اعمال شده است.

    وی ادامه داد: در این روزها، ۱۲ گونه گیاهی از عرصه های منابع طبیعی شهرستان قابل برداشت است که انتظار می رود از برداشت این نوع گیاهان خوراکی و دارویی خودداری شود و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.

    رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری روانسر با بیان اینکه این شهرستان منشاء گیاهان دارویی و خوراکی خودرو در حاشیه مزارع و مراتع بصورت طبیعی است، گفت: در فصل بهار این گیاهان توسط افراد بومی بهره برداری شده و بازار خوبی برای فروش در این شهرستان و ارایه به گردشگران دارد.

    شهردار روانسر نیز از تعطیلی بازار گیاه خوراکی و دارویی این شهر خبر داد و گفت: برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا فعالیت فروشندگان گیاهان بهاری در سطح شهر ممنوع است.

    امید مجیدی اضافه کرد: این بازار یکی از جاذبه‌های گردشگری در فصل بهار در این شهرستان محسوب می شود و گردشگران زیادی از نقاط مختلف استان و کشور برای خرید گیاهان دارویی و خوراکی به شهرستان روانسر مسافرت می کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *