×

برنامه ریزی برای راه اندازی بانک سفال اورامانات در شهرستان پاوه

  • کد نوشته: 22947
  • ۱۴۰۲-۰۳-۲۴
  • 131 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی، طبیعی اورامانات کرمانشاه از برنامه ریزی برای راه اندازی بانک سفال اورامانات کرمانشاه در شهرستان پاوه خبر داد.
    برنامه ریزی برای راه اندازی بانک سفال اورامانات در شهرستان پاوه
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پویا طالب نیا مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی، طبیعی اورامانات کرمانشاه با بیان اینکه طی سال‌های گذشته فعالیت‌های باستان‌شناسی خوبی در اورامانات انجام گرفته، گفت : این فعالیت‌ها منجر به این شده که تاکنون ۵۰۰ محوطه باستانی در منطقه اورامانات کشف و شناسایی شود. 

    وی یکی از دستاورد‌های این فعالیت‌های باستان شناسی را کشف مواد فرهنگی همچون قطعات سفالی در این منطقه عنوان کرد و گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی و طبیعی موجود در اورامانات، صنعت سفالگری در این منطقه خاص بوده است.

    مدیر پایگاه جهانی اورامانات ادامه داد: براین اساس تلاش کردیم تا قطعات سفالی که تاکنون در این منطقه شناسایی شده را در قالب یک بانک سفال برای بازدید عموم مردم به نمایش بگذاریم و پژوهشگران این حوزه هم از آن استفاده کنند.

    وی تصریح کرد: در این راستا، هماهنگی‌هایی را در دو استان کردستان و کرمانشاه انجام دادیم که تاکنون بانک سفال کردستان با حدود دو تا سه هزار قطعه سفال راه اندازی شده است. 

    طالب نیا خاطرنشان کرد: در ادامه تشکیل بانک سفال پایگاه میراث جهانی هورامان که اولین بانک سفال غرب کشور به شمار می‌رود، درصدد تشکیل بانک سفال پایگاه اورامانات کرمانشاه احتمالا در شهر پاوه هستیم. 

    وی تعداد قطعات سفالی شناسایی شده در اورامانات کرمانشاه را هم بالا برشمرد و افزود: قطعات سفالی بدست آمده از بررسی‌های متعدد این منطقه که در مخزن اداره کل میراث فرهنگی قرار دارند تعداد چشمگیری هستند که در بانک سفال اورامانات استان آن‌ها را قرار خواهیم داد .

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *