×

برگزاری جشنواره نوروزی دنگ روستا در روستای زردویی

  • کد نوشته: 11696
  • ۱۳۹۵-۰۱-۰۸
  • 2109 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: توسعه بوم‌گردی و گردشگری روستایی در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

    برگزاری جشنواره نوروزی دنگ روستا در روستای زردویی
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از ایسنا ، اصغر رشنو در جمع مردم روستای زردویی بخش باینگان اظهارکرد: روستای زردویی یکی از روستاهای ویژه استان کرمانشاه در بحث توسعه گردشگری روستایی است که نیاز به حمایت و همراهی بیشتری دارد.
    وی ادامه داد: اگرچه روستای زردویی جزو ۱۴ روستای هدف گردشگری استان نیست، اما با توجه به همت و علاقه‌ای که اهالی این روستا به توسعه گردشگری دارند و همچنین توانمندیها و پتانسیل‌های این روستا، نه تنها چیزی کمتر از آن ۱۴ روستای هدف استان ندارد، بلکه در بسیاری از موارد پیشروتر نیز بوده است.
    سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: توسعه بوم گردی و گردشگری روستایی جزو اولویت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه است.
    وی تاکید کرد: در این حوزه از کلیه طرح‌های گردشگری روستایی حمایت ویژه خواهیم کرد. رشنو با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی تا سقف یک میلیارد ریال برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی اظهارکرد: این تسهیلات با معرفی متقاضیان به صندوق کارآفرینی و امید و با سود حداکثر چهاردرصد صورت می‌گیرد.
    این مقام مسئول در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: گردشگری تنها مقوله‌ای است که می‌تواند رونق را به روستاها بازگرداند.
    وی تاکید کرد: در این راستا نیاز است که روستاییان نسبت به حفظ بافت سنتی روستا و آیین و رسوم سنتی خود اهتمام ویژه داشته باشند.
    رشنو همچنین از در دستور کار بودن ثبت آیین و رسوم سنتی روستاییان خبر داد و گفت: ثبت ملی قرآن تاریخی روستای زردویی و جشن آتش بازی این روستا را دنبال می‌کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *