×

برگزاری جشن میلاد پیامبر رحمت در پاوه

  • کد نوشته: 18399
  • ۲۸,مهر ۱۴۰۰
  • 363 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: جشن باشکوه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت در مسجد قباء پاوه با حضور دوستداران و شیفتگان پیامبر اسلام برگزار شد.
    برگزاری جشن میلاد پیامبر رحمت در پاوه
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از کردپرس؛ حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه این مراسم که با حضور حضرت آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار پاوه، سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف، دفتر اهل سنت کرمانشاه و جمعی روحانیون شیعه و سنی برگزار شد؛ عنوان کرد: باتوجه وضعیت قرمز کرونا در شهر پاوه قصد داشتیم این مراسم را برگزار نکنیم ولی آیت اله علما و دیگر مسئولان در کرمانشاه از ما درخواست کردند که این مراسم هرچند با یک جمع محدود برگزار شود.

    وی در ادامه افزود: تاریخچه جشن میلاد پیامبر (ص) در مناطق کردنشین به ۹ قرن پیش بازمی گردد و طی این مدت به شیوه های مختلف و در قالب سنت های زیبا برگزار شده است و همچنان هم تداوم دارد.

    امام جمعه پاوه ادامه داد: در اورامانات و به خصوص مردم پاوه این جشن جایگاه خاصی داشته و در پیش از انقلاب روحانیت اهل سنت در مناسبت هایی مانند این روز مبارک، پیام انقلاب و امام را به گوش مردم می رساندند و ساواک هم ما را با اتهام های واهی دستگیر می کردند.

    وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، جشن میلاد پیامبر حال و هوای دیگری گرفت. در سال ۶۰ با اعلام روزهای ۱۲ تا ۱۷ ربیع اول از سوی امام (ره) به عنوان هفته وحدت این جشن به شکل بسیار گسترده تری برگزار شد و این وحدت میان شیعه و سنی موجب وحشت دشمنان شد.

    ملاقادر قادری عنوان کرد: این ایستادگی مردم و اقدامات که انجام شد با حمایت های امام راحل و رهبر انقلاب در توصیه و ارشادات در رابطه با ضرورت تقویت وحدت بسیار ثمربخش بوده و موجب شده است کشور ما مانند افغانستان، عراق و سوریه نشود.

    وی یادآور شد: این دعوت به وحدت اعتدال را ایجاد کرده و باعث شده تندروها و سلفی ها به حاشیه بروند و آرامش امروز از برکات این وحدت است.   

    ماموستا قادری تاکید کرد: هرگونه ایجاد تفرقه در بین شیعه و سنی محکوم است.

    منبع: کردپرس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *