×

بزودی طرح جامع مرزهای “سومار، شوشمی و شیخ صله” تصویب نهایی می‌شود

  • کد نوشته: 19738
  • ۳,اسفند ۱۴۰۰
  • 355 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: به زودی طرح جامع سه مرز "سومار، شوشمی و شیخ صله" تصویب نهایی خواهد شد.
    بزودی طرح جامع مرزهای “سومار، شوشمی و شیخ صله” تصویب نهایی می‌شود
  • به گزارش آوای باینگان، سید زاهدین چشمه خاور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در تیرماه سال ۱۳۹۸ مرزهای سومار در گیلانغرب، شوشمی در نوسود و شیخ صله در ثلاث باباجانی بر اساس مصوبه هیات وزیران به عنوان مرز رسمی شناخته شدند، افزود: برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری در این مرزها که تا قبل از این مصوبه به صورت بازارچه مرزی فعالیت داشتند ارائه بدهیم، دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت را برای هر سه مرز تعریف کردیم.

    وی ادامه داد: برنامه‌ کوتاه مدت برای مدت چهار، پنج سال و تا زمانی است که بتوانیم پایانه‌های مسافری و تجاری را در این سه مرز مستقر کنیم.

    معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه یکی از بخش‌های برنامه کوتاه مدت را استقرار سایت‌های موقت مسافری و کالا در این مرزها اعلام کرد و یادآور شد: برای این منظور در هر سه مرز فضایی ۷۰۰ مترمربعی در نظر گرفته شده تا نمایندگان همه ادارات ذیربط بتوانند در این محل مستقر شده و ارائه خدمات بدهند.

    به گفته چشمه خاور، اکنون سایت موقت مسافری و کالایی در دو مرز سومار و شیخ صله مستقر شده و تاثیر قابل توجهی هم در افزایش مراودات مرزی داشته است.

    وی تاکید کرد: این سایت موقت به زودی در مرز شوشمی هم مستقر خواهد شد.

    معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره برنامه بلندمدت برای این سه مرز نیز یادآور شد: برای تدوین طرح جامع هر سه مرز مهندس مشاور کاربلدی انتخاب شد و طرح اولیه تعیین و در کارویژه مرزهای استان به تصویب رسید و امیدواریم به زودی در کارویژه مرزهای کشور نیز تصویب نهایی شود.

    وی همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث پایانه در هر سه مرز و در فضایی به وسعت ۱۶ هکتار برای هریک از این سه مرز خبر داد که کارهای تملک زمین نیز در دست اقدام است.

    چشمه خاور از تهیه برخی ملزومات مانند تجهیزات برق، تجهیزات آب و … نیز برای احداث پایانه این سه مرز خبر داد و عنوان کرد: برای بهبود جاده دسترسی به پایانه در مرز سومار نیز اقداماتی در حال انجام است.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *