×

امام جمعه پاوه:
بهره‌مندی از ظرفیت ثبت جهانی اورامانات نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است

  • کد نوشته: 20792
  • ۲۵,تیر ۱۴۰۱
  • 205 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه پاوه؛ بهره‌برداری از ظرفیت ثبت جهانی اورامان را نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق دانست و گفت: اگر برنامه‌های فرهنگی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ثبت جهانی اورامان نداشته باشیم، فرهنگ ما مغلوب هنجار و ارزش‌های گردشگرانی می‌شود که با خود به منطقه می‌آورند و این به ضرر فرهنگ منطقه است.
    بهره‌مندی از ظرفیت ثبت جهانی اورامانات نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا، ماموستا مُلا «قادر قادری» روز شنبه در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» که در دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، هورامان را دیار عرفا و ادیبان دانست و یاد و خاطر هزار و ۵۰۰ شهید و سه هزار جانباز شهرستان پاوه را گرامی داشت و آن را سند افتخار مرزداری و وفاداری مردمان اورامانات به کشور و نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد. 

    وی در ادامه از تمام کسانی که برای ثبت جهانی اورمان که شامل ۴۰۹ هکتار از استان کرمانشاه- کردستان و حلبچه عراق است قدردانی کرد و گفت: هر ساله یونسکو برای محافظت از مناطقی که ثبت می کند، به دولت ها بودجه ای می دهد که امیداوریم این اعتبارات در راستای محافظت از این مناطق هزینه شود.

    ماموستا قادری بیان داشت: ثبت جهانی اورامان باید سبب رشد و بالندگی فرهنگی مردمان شود و این رشد نیازمند برنامه ریزی دقیق است و در این راستا پایگاه فرهنگی در منطقه باید راه اندازی شود.

    وی با اشاره به اینکه در طول ۲ هفته تعطیلات عید نوروز ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو  وارد اورامانات شد، گفت: آمدن گردشگران باید به مسائل فرهنگی ما کمک کند و از این رو نیازمند برنامه های فرهنگی منطبق با فرهنگ مردم منطقه هستیم.

    امام جمعه پاوه در ادامه با اشاره به هجمه های فرهنگی به کشور و جوانان، گفت: در حال حاضر هجمه های فرهنگی دشمنان روی بام و درب خانه های ما نشسته است و تاثیر خودش را برجوانان ما گذشته لذا باید مسئولان فرهنگی و ادبی ما گام های بلند در راستای بهبود اوضاع فرهنگی و اخلاقی جوانان بردارند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *