×

جهانگیر لطفی
بیایید مردم کنار مردم باشیم

  • کد نوشته: 14120
  • ۱۳۹۸-۱۲-۰۶
  • 589 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: آنچه ازهمه دردناکتر است، فقر و بیماری نیست، بلکه بیرحمی مردم نسبت به یکدیگر است.
    بیایید مردم کنار مردم باشیم
  • اولین قدم برای باهم بودن دراین شرایط دشوار (گرانی )؛یکی وجدان گرایی و شرط دیگر حفظ انسجام است. دوعاملی که درهمه امور به ویژه در عبور از گذرگاه های دشوار و موانع پیش رو، یک ضرورت دایمی؛ رمز پیروزی وموفقیت محسوب می شود.

    یکی از اصولی ترین عواملی که به حفظ قوام یک جامعه منجرمی شود؛ پایبندی به قوانین اخلاقی و بیداری وجدان فردی و جمعی است یعنی نیرویی که افراد و گروه ها را از تفرق و بی توجهی نسبت به یکدیگر منع میکندو آنان را به همگرایی و مدارا می خواند؛ا ین همگرایی که درحال حاضر ضرورت اساسی جامعه است؛ می تواند آرامش را در سطح گسترده ایی حاکم نماید و ناامنی های روانی موجود و نگرانی های عمومی از بابت آینده؛ وضعیت معیشتی اقتصادی را کاهش دهد.

    حال آنکه بی اخلاقی وبی تفاوتی نسبت به مشکلات دیگران که در تقابل با اصول و قوانین الهی نیز می باشد؛ مانع سلامت و پیشرفت است و شرایط را برای زندگی فردی و جمعی سخت و دشوار می سازد.

    به بیانی دیگریکی ازبزرگترین آسیب هایی که قوام و همبستگی ملت را رو به قهقرا می برد؛ بی اعتنایی و بی تفاوتی مردم نسبت به وضعیت زندگی و معیشت یکدیگر است. زمانی که این بی توجهی به شکل گسترده ایی رواج یابد آنوقت باید نگران حال و آینده شد و برای نسل بعدی بیش از پیش دل سوزاند.

    بی تفاوتی و نادیده گرفتن اصول اخلاقی در زندگی روزمره؛ نمایی از یک جامعه بحران زده را به تصویر می کشد. پس بهتر است برای یافتن جواب در همین حواشی و در میان خودمان دنبال مقصر بگردیم آنگاه به راحتی افرادی را می بینیم که از ویژگی های انسانی اشان فاصله گرفته اند و برای سودجویی بیشتر و حفظ منافع شخصی مانند بختک روی سر مردم هوار شده اند.

    این دار و دسته دلال مسلک همیشه درصدد آن هستند که از فراز و نشیب های سیاسی و متعاقبا اجتماعی سوءاستفاده کنند تا سوار بر موج ناپایداری اقتصادی؛ از راه های غیرقانونی به ثروتهای کلانی برسند.

    متاسفانه آنان که غالبا با احتکار، کم کاری، گرانفروشی و… به نان ونوایی می رسند نقش زیادی در کمرنگ شدن ارزشهای اخلاقی و گسترش بی اعتمادی در جامعه دارند. پس بیایید دراین شرایط گرانی؛ مردم کنار مردم باشیم

    نویسنده: جهانگیر لطفی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *