×

بیش از ۹۰ درصد از مساجد پاوه در دوران انقلاب احداث و یا بازسازی کامل شده است

  • کد نوشته: 20419
  • ۱۴۰۱-۰۲-۳۱
  • 169 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه پاوه با بیان اینکه پاوه با 63 هزار جمعیت 102 مسجد دارد، گفت: بیش از 90 درصد از مساجد پاوه در دوران انقلاب احداث و یا بازسازی کامل شده است.
    بیش از ۹۰ درصد از مساجد پاوه در دوران انقلاب احداث و یا بازسازی کامل شده است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، ماموستا قادری در چهل و دومین نشست شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت اظهار کرد: پاوه ۸۰ کیلومتر با عراق مرز مشترک دارد و این شهرستان در طول انقلاب همواره خانه دوم مردمان اقلیم بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: در دوران شیمیایی شدن شهر حلبچه و همچنین جنگ ترکیه بیش از ۴۵۰ هزار نفر آواره عراقی به شهرستان های مرزی ما آمده و اسکان پیدا کرده اند.

    امام جمعه پاوه با بیان اینکه مرز مشترک با عراق داریم و هیچ بیگانگی وجود ندارد، گفت: صادرات واردات هم به صورت رسمی انجام ولی تا کنون بحث تردد مسافر نداریم.

    ماموستا قادری افزود: شهرستان پاوه ۶۵۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است و پاسداران این منطقه به لحاظ صداقت و مردم داری زبان زد مردم هستند.

    وی با بیان اینکه پاوه با ۶۳ هزار جمعیت ۱۰۲ مسجد دارد، گفت: بیش از ۹۰ درصد از این مساجد بعد از پیروزی انقلاب احداث یا بهسازی کامل شده است.

    به گفته وی، تنها یک مسجد در شهرستان پاوه داریم که بعد از انقلاب دست نخورده است.

    امام جمعه پاوه با بیان اینکه تا قبل از کرونا ۸۶ طلبه و ۸۳ روحانی در این شهرستان فعالیت داشتند، گفت: مدارس علوم دینی در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا نیمه تعطیل است.

    ماموستا قادری نرخ پایین ازدواج و نرخ بالای طلاق را از آسیب ها و مشکلات در شهرستان پاوه عنوان کرد و گفت: نرخ بالای طلاق در شرایطی در این شهرستان وجود دارد که مردم ما به لحاظ فرهنگی و سیاسی از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

    به گفته وی، در قضیه تند رویی نیز افرادی انگشت شمار در این شهرستان فعالیت می کنند اما در سایر شهرستان ها تعداد به مراتب بیشتر بوده و نیاز به اقدامات فرهنگی برای مقابله با این افراد هستیم.

    وی با تاکید براینکه داعش فیزیکی شکست خورده اما داعش فکری هنوز کار می کند، گفت: تندروی مذهبی و سلفی داعشی حقیقتا در حال تشکیلات و برنامه ریزی است و باید به صورت جدی با آن مقابله کرد.

    ماموستا قادری اظهار کرد: با وجود هجمه های فکری و رسانه ای دشمنان مردم این دیار بیش از ۴۳ سال است با تمام وجود پای انقلاب ایستاده اند.

    وی در ادامه با اشاره به احداث سد داریان با صرف هزینه و وقت بسیار در این منطقه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ۱۱ سال در این استان در راستای ساخت این سد تلاش کرده و این ظرفیت می تواند آب کشاوزی چندین استان را تامین کند.

    وی با تاکید براینکه نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی را در مناطق کردی و اهل سنت انجام داده که قابل توجه و چشمگیر است، گفت:مردم قدر نظام را می دانند و سپاس گذار تمام این اقدامات هستند، اما موضوع گرانی مثل سایر نقاط در این منطقه نیز به جامعه فشار آورده که باید تمهدیدات لازم برای رفع آن اندیشیده شود.

    امام جمعه پاوه اظهار کرد:امروز دشمنان تمام توان و تلاش خود را برای تضعیف نظام با مانور دادن روی شرایط اقتصادی بکار بسته اند و می خواهند از این موقعیت سوء استفاده کنند در این راستا نیازمند روشنگری هستیم.

    ماموستا قادری با بیان اینکه روشنگری و تبیین وضعیت و برنامه های دولت و همچنین دسیسه های دشمنان از سوی روحانیون و علمای دینی ضروری است، گفت: برای دفاع از انقلاب و ارزش های آن خون شهدای زیادی از شیعه و سنی ریخته شده است حراست از این انقلاب وظیفه تک تک ماست.

    به گفته وی، ریخته شدن خون شهدای شیعه و سنی در این منطقه سندی محکم بر استقامت پایداری و انقلابی بودن مردم کردستانات است و باید قدر این مقاومت را دانست.

    امام جمعه پاوه اذعان کرد: آمیخته شدن خون برادران شیعه و سنی در این شهرستان سند محکم بر وجود وحدت پایدار و خلل ناپذیردر این منطقه است.

    وی تصریح کرد: حضور شورای برنامه ریزی اهل سنت در پاوه و منطقه اورامانات در ابعاد مختلف سیاسی و غیره تاثیر بسزایی خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *