×

تخصیص ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پتروشیمی روانسر

  • کد نوشته: 20990
  • ۱۴۰۱-۰۵-۲۷
  • 357 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: استاندار کرمانشاه گفت: پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای پتروشیمی روانسر با وزیر نفت اختصاص یافت.
    تخصیص ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پتروشیمی روانسر
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در سال انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در روند اطلاع رسانی صحت، سرعت، دقت در کار مهم است و برای توسعه و پیشرفت و حل مشکلات استان کرمانشاه نیازمند همدلی مردم، مسئولان و اصحاب رسانه هستیم.

    وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر روی مسئله جهاد تبیین تاکید دارند و امیدآفرینی یکی از موضوعاتی است که اصحاب رسانه باید نسبت به آن توجه کنند زیرا جامعه امروز به این مهم نیاز دارد.

    استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در همه جای دنیا مردم با مشکلاتی مواجه هستند اما اینکه در کشور ما فقط کاستی‌ها بیان شود شایسته نیست و خبرنگاران در آرمش و ارتباط مردم با مسئولان و امید آفرینی نقش اصلی دارند.

    امیری مقدم بیان کرد: طی روزهای گذشته جلسات مفیدی با وزیر آموزش و پرورش و نفت برگزار شد که نتایج خوبی را به دنبال داشت و برای سند نفت و گاز تصمیمات خوبی لحاظ شد و مبلغ پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای پتروشیمی روانسر اختصاص یافت و همچنین برای پالایشگاه آناهیتا نیز تصمیمات خوبی اخذ شد.

    وی با اشاره به مطرح شدن مطالبی پیرامون صنعت نفت و گاز استان کرمانشاه، ادامه داد: مجموعه نفت و گاز متعلق به استان کرمانشاه است و اجازه نخواهیم داد که امتیاز استان از استان خارج و موجب رنجش مردم شود.

    استاندار کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی نیز، گفت: بازگشایی مرز خسروی برای استان کرمانشاه بسیار مهم است و رایزنی‌های زیادی برای انجام این کار صورت گرفت زیرا بهترین مسیر برای اربعین است و از بازگشایی آن در ستاد اربعین دفاع خوبی صورت گرفت و مرز سومار نیز بازگشایی شده است.

    امیری مقدم خاطر نشان کرد: در دیدار با وزیر آموزش و پرورش نیز مصوب شد که دارالفنون در استان کرمانشاه تأسیس شود و همچنین در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه موضوع پتروپالایش سیروان در گیلانغرب مطرح و مقرر شد تا روز یکشنبه هفته آینده مدارک لازم برای بررسی در شورای اقتصاد ارسال شود تا دستورات لازم برای آن صورت گیرد.

    وی با اشاره به اینکه ۵۰ عنوان کار اساسی در استان کرمانشاه آغاز شده است، افزود: با انجام اقدامات کارشناسی بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور جذب شد که مقداری از آن تخصیص یافته است و همچنین تصمیمات مناسبی برای پروژه سامانه گرمسیری و سردسیری، ساخت مخزن آناهیتا، تأمین قیر برای شهرداری کرمانشاه، گازرسانی به مرز خسروی، افزایش سهم صادراتی کشور به عراق و رفع بیکاری صورت گرفته است.

    استاندار کرمانشاه تاکید کرد: توجه به مسئله فرهنگ و اشتغال از دغدغه‌های اصلی مدیریت ارشد استان است و در ملاقات‌های مردمی نیز بیشترین درخواست برای رفع مشکل بیکاری و اشتغالزایی جوانان است.

    امیری مقدم با اشاره به اینکه تاکنون مشکلات زلزله سال ۹۶ حل نشده است، خاطر نشان کرد: یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام کارهای عمرانی ادارات و مردم نیاز است و بازسازی مناطق زلزله زده پایان نیافته است.

    منبع: مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *