×

تردد مسافران به اورامانات از امروز بعدازظهر ممنوع است

  • کد نوشته: 14771
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۷
  • 1077 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: استاندار كرمانشاه گفت: تردد مسافران به اورامانات از امروز بعدازظهر (۲۷ خرداد) ممنوع است.
    تردد مسافران به اورامانات از امروز بعدازظهر ممنوع است
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: تردد در منطقه اورامانات از امروز تا شنبه صبح بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ممنوع اعلام می شود و بازارچه جوانرود نیز در همین ایام تعطیل است.
    وی بیان داشت: در حال حاضر گرفتار یک بحران و شرایط سختی هستیم و مردم باید خودشان در این شرایط با رعایت پروتکل های بهداشتی به بهبود شرایط کمک کنند در غیر اینصورت استان باید هزینه های بیشتری بپردازد و همچنین مجموعه مدیران ذیربط نیز موظف هستند با اقناع سازی و اطلاع رسانی به جامعه، مردم را هر چه بیشتر از خطرات ناشی از این ویروس آگاه نمایند.
    وی همچنین با اشاره به فعالیت کمیته نظارت برای کنترل بیماری کرونا تصریح کرد: یک نفر از بازرسین اصناف هم به ترکیب این کمیته اضافه شود تا روند کنترل بیماری کرونا در بازار با نظارت و دقت بیشتری دنبال شود.
    نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: بستری های کرمانشاه از مرز ۴۰۰ نفر عبور کرده و شرایط سختی را پیش رو داریم، البته انتظار داریم مردم مشارکت جدی و‌ بیشتری در انجام اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.
    مقام عالی استان با اشاره به فعالیت دفاتر پیشخوان و حضور زیاد مردم در این دفاتر اظهار داشت: فعالیت دفاتر پیشخوان در کارگروه تخصصی سریعاً بررسی و جمع بندی شیوه کار دفاتر به دلیل ایجاد تجمع های خطر آفرین اعلام شود و اگر چنانچه فعالیت این دفاتر برای سلامتی مردم مشکل ساز تشخیص داده شد دفاتر پیشخوان از روز شنبه هفته آینده روز برای مدت ۱۰ بسته شوند.
    استاندار کرمانشاه تاکید کرد: جلسات اداری دستگاه های اجرایی تا ۱۰ روز آینده کاهش یابد و امکان دور کاری برای کارکنان دارای بیماری زمینه ای فراهم شود.
    وی ادامه داد: نوبت دهی در مطب پزشکان به صورت الکترونیکی انجام و کاهش ظرفیت پذیرش حتما انجام شود و چنانچه بیماران در مراجعه به مطب ها تجهیزات مورد نیاز مانند ماسک را در اختیار ندارند مطب ها موظف هستند که حتماٌ به این بیماران ماسک تحویل دهند.
    بازوند با بیان اینکه با هرگونه اقدامی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد برخورد جدی و قضایی خواهد شد، گفت: رستوران ها می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خود را ادامه دهند و تالارهای عروسی تا جلسه بعدی ستاد ملی کرونا در هفته آینده تعطیل اعلام می شود.
    مقام عالی استان با اشاره به عملکرد صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه گفت: عملکرد صداوسیما استان در این راستا بسیار مناسب بوده است و تقاضا داریم مدیران با حضور بیشتر در برنامه های پیش بینی شده خطر پیک کرونا را بیشتر با مردم در میان بگذارند.
    استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تمامی فعالیت و‌ تلاش ها برای مهار کرونا به رفتار و مشارکت بیشتر مردم بستگی دارد.
    وی همچنین با اشاره به گرانی بعضی اقلام در جامعه خواستار ورود ستاد تنظیم بازار استان برای کنترل و جلوگیری از تورم در سطح استان شد.
    وی در پایان با اینکه در پیک بیماری هستیم اما امکانات و شرایط مناسب تری نسبت به ماه های گذشته برای ارائه خدمات درمانی به مردم داریم، گفت: مردم هم از مسوولین انتظار دارند تمام تلاش و کمک را برای مهار و مدیریت کرونا داشته باشد و بر این اساس کمیته نظارت موظف است اجرای مصوبات و پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی پیگیری نماید و با خاطیان سلامت برخورد کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *