×

دادستان روانسر:
تصرف پیاده‌رو نقض حقوق شهروندی است

  • کد نوشته: 16325
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۰
  • 1549 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر، پیاده‌رو و معابر را متعلق به مردم دانست و گفت: تصرف پیاده‌رو و معابر از سوی مغازه‌داران نقض فاحش حقوق شهروندی است.
    تصرف پیاده‌رو نقض حقوق شهروندی است
  • به گزارش آوای باینگان، «مسلم الماسی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تکالیف مقرر در ماده ۵۵ اصلاحی قانون شهرداری؛ سد معابر عمومی‌ و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی ‌برای کسب و سکونت را ممنوع اعلام کرده است.

    وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه معابر عمومی و پیاده‌روهای شهر روانسر و به ویژه خیابان اصلی توسط تعداد معدودی از کسبه تصرف شده و در قسمت‌هایی واقعا عبور و مرور با دشواری همراه است، ضرورت دارد این معابر توسط کسبه و اصناف ساماندهی شود.

    دادستان شهرستان روانسر اضافه کرد: در مرحله اول اعلام می‌شود کسبه و مغازه‌داران نسبت به رفع تصرف معابر اقدام نمایند و در صورت عدم رفع تصرف از معابر و پیاده‌روها، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تدابیر اتخاذ شده اقدام قانونی انجام خواهد شد.

    الماسی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، جمع آوری دستفروشان خُرد از معابر و پیاده‌روها نیست بنابراین این افراد نگران نباشند.

    دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر ادامه داد: به عنوان مدعی العموم حقوق شهروندی و حقوق عامه مردم را پیگیری و برای صیانت از حقوق مردم ورود و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

    الماسی گفت: به عنوان یک مطالبه‌گر و با استناد به قانون در جهت استیفای حقوق عامه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *