×

تونل اصلی طرح گرمسیری با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می رسد

  • کد نوشته: 12413
  • ۷,اردیبهشت ۱۳۹۶
  • 2377 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این تونل آب سد داریان را به دشت سرپل ذهاب منتقل می کند، گفت: سد داریان افتتاح شده و برای انتقال آب به داخل این تونل آمادگی دارد.

    تونل اصلی طرح گرمسیری با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می رسد
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این تونل ۴۹ کیلومتری مهمترین قسمت طرح گرمسیری است که قابلیت انتقال یک میلیارد متر مکعب آب را دارد.
    وی با بیان اینکه این تونل آب سد داریان را به دشت سرپل ذهاب منتقل می کند، گفت: سد داریان افتتاح شده و برای انتقال آب به داخل این تونل آمادگی دارد.
    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طرح گرمسیری باعث تحول کشاورزی کرمانشاه می شود، عنوان کرد: مرحله نخست پروژه گرمسیری که انتقال آب به دشت سرپل ذهاب است به زودی افتتاح می شود.
    به گفته رازانی، چیت چیان وزیر نیرو روز جمعه برای مراسم شروع به کار تونل طرح گرمسیری به کرمانشاه سفر خواهد کرد.
    وی تاکید کرد: طرح گرمسیری یک ابرپروژه در کرمانشاه است که به تنهایی بزرگترین اتفاق بخش کشاورزی کرمانشاه محسوب می شود.
    استاندار کرمانشاه افزود: طراحی آبیاری دشت های ملی پایین دست خروجی آب تونل چندان مشخص نیست که باید هرچه زودتر توسط سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای مشخص شود.
    رازانی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با اعتبارات سفر رییس جمهوری به کرمانشاه گفت: اعتبارات سفر رییس جمهوری ۱۲ هزار میلیارد ریال است که پنج هزار میلیارد ریال آن تاکنون پرداخت انجام شده است.
    وی افزود: سهم قابل توجهی از این پرداخت یعنی ۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال به احداث راه آهن کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.
    استاندار کرمانشاه افزود: بودجه مورد نیاز برای رفع مشکل آب شهرستان هرسین و آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان نیز به صورت صد درصد پرداخت شده است.
    رازانی گفت: یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه برای سیستم های نوین آبیاری استان در نظر گرفته شده که تاکنون تخصیص پیدا نکرده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *