×

تونل «سیاه‌طاهر» عیدی دولت به مردم اورامانات است

  • کد نوشته: 14473
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۲
  • 436 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت احداث تونل «سیاه طاهر» در منطقه اورامانات، گفت: احداث این تونل عیدی دولت به مردم این منطقه برای تسهیل در تردد اهالی منطقه است.
    تونل «سیاه‌طاهر» عیدی دولت به مردم اورامانات است
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از ایرنا ، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در نشست بررسی پروژه احداث تونل سیاه طاهر در مسیر جوانرود به ثلاث باباجانی برگزار شد، اظهار داشت: زمان وقوع زلزله بزرگ آبان‌ ماه ۹۶، در ۲ محور پاتاق و گردنه سیاه طاهر ثلاث باباجانی شاهد ریزش کوه و مسدود شدن جاده بودیم.
    وی افزود: مشکلات ریزش گردنه پاتاق در همان زمان مرتفع شد ولی گردنه سیاه طاهر با هر پس لرزه دوباره ریزش می‌کرد.


    بازوند عنوان کرد: مدیریت ارشد استان با توجه به وضعیت خطرناک این گردنه و مطالبات جدی مردم منطقه، از فرصت زلزله استفاده کرد و اجرای تونل سیاه طاهر را در دستور کار قرار داد.


    نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه کارهای مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده و پیمانکار طرح هم از طریق مزایده انتخاب شده است. عملیات اجرایی این پروژه هم ماه آینده آغاز می‌شود.


    استاندار کرمانشاه افزود: با اجرای این تونل ۴۰ نقطه حادثه‌خیز در این مسیر صعب العبور حذف می‌شود.


    وی همچنین عنوان کرد: این تونل در مسیر شیخ صله به عنوان یکی از مهم‌ترین بازارچه‌های استان قرار دارد و در سال جهش تولید یک تسهیلگری بسیار خوب در مسیر عبور کامیون‌های حمل کالا و رونق صادرات محسوب می‌شود.


    استاندار کرمانشاه بیان کرد: به لحاظ زیست‌ محیطی نیز این احداث این تونل موجب بکر ماندن طبیعت منطقه و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از ریزش دامنه های جنگلی حاشیه جاده می‌شود.


    بازوند اظهار داشت: احداث تونل سیاه طاهر در واقع عیدی دولت به مردم شریف اورامانات است و طبق برنامه ارایه شده از سوی پیمانکار در مدت زمان ۱۸ ماه قرار است به اتمام برسد.


    منطقه اورامانات شامل شهرستان‌های پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *