×

تکمیل ساختمان کتابخانه‌ ثلاث باباجانی در دستور کار شهرداری تازه‌آباد است

  • کد نوشته: 22944
  • ۱۴۰۲-۰۳-۲۳
  • 130 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: شهردار تازه‌آباد ثلاث‌باباجانی با اعلام اینکه تکمیل ساختمان کتابخانه‌های ثلاث باباجانی از دغدغه‌های اصلی فرهنگی شهرداری تازه‌آباد است، گفت: این وضعیت زیبنده و در شأن مردم فرهنگی و متمدن شهرستان ثلاث باباجانی نیست.
    تکمیل ساختمان کتابخانه‌ ثلاث باباجانی در دستور کار شهرداری تازه‌آباد است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از هاناخبر، «جمال عظیم‌زاده» روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، افزود: گسترش علم و دانش بدون کتابخانه امکانپذیر نیست، لذا تمام کشورهای جهان، توسعه را از گسترش اماکن فرهنگی شروع کرده‌اند.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه ساختمان‌های نیمه کاره کتابخانه‌های عمومی که تاکنون به بهره‌برداری نرسیده زیبنده شهرستان فرهنگی ثلاث باباجانی نیست، همچنین من معتقدم بسیاری از شهرداری ها حق خود را به امر گسترش کتاب و کتابخوانی در بین مردم ادا نکرده اند و شهرداری ما می خواهد قدم خاصی برای کتابخانه بردارد.

    شهردار تازه آباد با بیان اهمیت به نویسنده ها و ناشران این منطقه افزود: شهرداری ما در خرید کتاب برای کتابخانه های عمومی و مراکز فرهنگی کوتاهی نخواهد کرد و همراه و حامی نویسندگان و کتابخانه های این شهرستان است.

    عظیم‌زاده قول مساعد داد شهرداری تازه آباد اجاره بهای کامل محل فعالیت کتابخانه عمومی شهرستان ثلاث باباجانی را تا زمان تکمیل ساختمان کتابخانه به عهده بگیرد.

    وی با بیان اینکه پیگیری های مستمر را برای پیدا کردن راهکار تکمیل کتابخانه ادامه می دهیم و خبرهای خوبی به مخاطبان کتاب و کتابخوانی خواهیم داد، افزود: با پیگیری و حمایت شهرداری ثلاث باباجانی به زودی ساختمان های نیمه کاره کتابخانه را به مرحله بهره‌برداری می رسانیم.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: مایه بسی خرسندی است که شخصیت فرهنگی چون شهردار تازه آباد در کنار مسئولان کتابخوانی ما در شهرستان ثلاث باباجانی همراه و حامی هستند و در گسترش و اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای مردم از هر گونه تلاشی دریغ نمی کنند.

    «معصومه حسنی‌خونسار» در ادامه ضمن قدردانی از شهردار به جهت واریز منظم سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از محل درآمدهای شهرداری افزود: یکی از مهمترین مشکلات و پیگیری های اداری ما مساله زیرساخت‌های کتابخوانی در شهرستان های زلزله زده است که تاکنون به اتمام نرسیده که امیدواریم با همت مسوولان امر و ادارات شهرستان به اتمام برسد.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: اکنون پروژه ساختمان کتابخانه عمومی طالقانی شهرستان ثلاث باباجانی با زیربنای ۴۰۰ متر مربع ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    حسنی‌خونسار، افزود: کتابخانه شهید «عارف فتاحی» با ۶۰۰ متر زیربنا پیشرفت فیزیکی آن به ۳۵ درصد رسیده است. ‌

    وی اضافه کرد: برای تکمیل ساختمان این ۲ کتابخانه در سالجاری مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اگر به سال آینده کشیده شود قطعاً بیش این مبلغ هزینه دارد.

    شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستاست که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

    منبع: هاناخبر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *