×

ثبت جهانی اورامانات افتخاری بزرگ برای همه کُردها خواهد بود

  • کد نوشته: 15269
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۷
  • 915 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: حسین صفامنش گفت: ثبت جهانی اورامانات افتخاری بزرگ برای همه کردها خواهد بود و اینکه گردشگران در سراسر دنیا بفهمند در ایران جایی دیدنی به اسم اورامانات هست.
    ثبت جهانی اورامانات افتخاری بزرگ برای همه کُردها خواهد بود
  • به گزارش پایگاه خبری آوای باینگان، این خواننده مطرح کُرد در گفتگو با کردپرس عنوان کرد: به عنوان یک عاشق فرهنگ و هنر کُردی، ثبت جهانی منظر طبیعی اورامانات را یک اتفاق بسیار خوب می‌دانم.


    صفامنش این رویداد را به نفع توسعه گردشگری در اورامانات و ایجاد یک رونق اقتصادی برای مردم دانست و در ادامه یادآور شد: حضور گردشگران خارجی علاوه بر توسعه گردشگری به نزدیک شدن منطقه به جامعه جهانی نیز کمک می‌کند.

    وی یادآور شد: البته کنار ثبت این طبیعت زیبا حتما باید موسیقی، صنایع دستی، هنر و پوشاک منطقه را نیز به عنوان دیگر داشته های ارزشمندمان به دنیا عرضه کنیم و آن ها را هم به پرونده ثبت جهانی اضافه کنیم.

    صفامنش در دنباله سخنانش موسیقی را بخش مهمی از فرهنگ اورامانات دانست و گفت: ملودی و ریتم زیبای جاری در طبیعت با روح و روان مردمان این منطقه آمیخته شده است و برای همین آن‌ها شادی و هلپرکی دوست دارند. البته این ویژگی مشترک همه کُردهاست و دیگر مناطق هم اینچنین است.

    این خواننده مطرح با اشاره به اینکه در حوزه موسیقی کُردی فعلا به حفظ اصالت ها بسنده شده است در ادامه عنوان کرد: از منظر جهانی هنوز به موسیقی کردی به عنوان یک موسیقی فولک نگاه می شود و نوآوری خاصی در این زمینه انجام نگرفته است.

    وی ادامه داد: موسیقی بخش مهمی از جذابیت های جامعه کُردی را تشکیل می دهد و یک گردشگر خارجی هم به دنبال شنیدن کارهای نو است.

    صفامنش ادامه داد: برخی کشورها نوآوری های بسیار خوب و موفقی در زمینه تلفیق موسیقی فولک خود با موسیقی شرقی و غربی انجام داده اند و ما نیز با بهره گیری از سازها و آوازهای سنتی منطقه چنین تجربه‌هایی را برای عرضه به مخاطب جهانی انجام دهیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *