×

«ثلاث باباجانی» بدترین وضعیت راه‌های روستایی را در کرمانشاه دارد

  • کد نوشته: 23726
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۶
  • 121 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: درحال حاضر شهرستان قصرشیرین بهترین وضعیت برخورداری از راه روستایی آسفالته را دارد و ثلاث باباجانی نیز بدترین وضعیت را دارد.
    «ثلاث باباجانی» بدترین وضعیت راه‌های روستایی را در کرمانشاه دارد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرگزاری فارس، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ۸ هزار و ۵۰ کیلومتر راه شریانی، بزرگراهی، اصلی و فرعی استان، ۵ هزار و ۶۳۴ کیلومتر آن راه روستایی است که در قالب راه‌های فرعی یک، دو و سه تعریف می‌شود.

    وی با اشاره به  آسفالت ۸۰ کیلومتر راه روستایی استان در سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان، اضافه کرد: در حال حاضر شاخص آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه ۸۸ درصد و ۶ درصد از میانگین کشوری (۸۱.۷ درصد) بالاتر است.

     مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عمده راه‌های اجرا شده امسال را در قالب شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، صحنه و هرسین عنوان کرد و گفت: اجرای راه روستایی آسفالته طی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایشی بوده است.

    وی بدترین راه‌روستایی که آسفالت آن نسبت به میانگین استانی و کشوری بسیار پایین بوده مربوط به شهرستان ثلاث باباجانی به لحاظ صعب‌العبور بودن دانست و افزود: شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته در شهرستان قصرشیرین از سایر شهرستان‌ها بالاتر است و بهترین وضعیت برخورداری از راه روستایی آسفالته را دارد.

    وی میزان اعتباردر نظر گرفته شده برای راه‌های روستای طی سال‌جاری را یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون نیز عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، دارای اعتبار مصوب در قالب ۱۸ قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجراست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *