×

جشن بزرگ عید فطر در باینگان برگزار می‌شود  

  • کد نوشته: 22610
  • ۲۶,فروردین ۱۴۰۲
  • 278 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی، طبیعی، تاریخی اورامانات کرمانشاه از برنامه ریزی برای برگزاری جشن بزرگ عید فطر در منطقه باینگان خبر داد.
    جشن بزرگ عید فطر در باینگان برگزار می‌شود  
  • به گزارش آوای باینگان، پویا طالب نیا در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در فرهنگ مردم اورامانات ماه رمضان دارای جایگاه مهمی است، اظهار کرد: مردم این منطقه در ماه مبارک رمضان اعتقادات و آداب و رسوم خاص خود را دارند و با پایان یافتن این ماه، عید فطر را جشن می‌گیرند.

    وی ادامه داد: با توجه به این مسئله، امسال در تلاشیم که با پایان ماه مبارک رمضان، جشن عید فطر در منطقه اورامانات را به شکل ویژه‌ای برگزار کنیم.

    مدیر پایگاه جهانی اورامانات با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته جشن بزرگ عید سعید فطر در منطقه باینگان برگزار خواهد شد، گفت: طبق برنامه ریزی این جشن سه روزه خواهد بود و برنامه های مختلف و متنوعی را در دل خود خواهد داشت.

    وی در خصوص چرایی انتخاب باینگان به عنوان محل برگزاری این جشن هم گفت: باینگان یکی از مناطق بسیار زیبای منطقه اورامانات از نظر ساختار طبیعی و فرهنگی است که تاکنون در حوزه گردشگری در حد ظرفیت‌هایش به آن پرداخته نشده است.

    طالب نیا اضافه کرد: مردم این منطقه با آداب و رسوم بسیار غنی در منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا زندگی می‌کنند که می‌تواند برای هر گردشگر علاقمند به اکوتوریسم و گردشگری روستایی جذاب باشد.

    وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این مراسم در منطقه باینگان معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن به گردشگران است، گفت: علیرغم اینکه در منطقه اورامانات مناطق جذاب بسیاری برای گردشگران وجود دارد، اما طی سالهای گذشته فقط چند نقطه برجسته شده، بنابراین با چنین برنامه هایی سعی خواهیم کرد که دیگر مناطق زیبای اورامانات را به گردشگران معرفی کنیم.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *