×

امام جمعه پاوه:
جشن میلاد پیامبر اسلام برای شیعه و سنی وحدت آفرین بوده است

  • کد نوشته: 18421
  • ۱۴۰۰-۰۸-۰۱
  • 850 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ماموستا ملا قادر قادری گفت: از تاثیرات برگزاری جشن میلاد پیامبر اسلام این است که شیعه و سنی در ۴۰ سال گذشته باهم دعوایی نداشته‌ایم و این خود بزرگ‌ترین نعمت و نتیجه است.
    جشن میلاد پیامبر اسلام برای شیعه و سنی وحدت آفرین بوده است
  • به گزارش آوای باینگان، به نقل از کانال اطلاع رسانی دفتر امام جمعه‌پاوه، حاج ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه پاوه به موضوع جشن های میلاد پیامبر (ص) پرداخت و تاکید کرد: اگر هدف بانیان جشن میلاد دعوت اهل ایمان به امنیت و تفاهم و پیروی از سنت و سیرت رسول‌الله و حذر داشتن مردم از افراط‌ و تفریط باشد، کار خیر و پسندی انجام داده‌ایم؛ دیگران هر چه می‌گویند، بگویند؛ آزادند.

    وی ادامه داد: بدون شک جلسات میلاد پیامبر اسلام تأثیر داشته است؛ حداقل تأثیر این نشست ها این است که شیعه و سنی در ۴۰ سال گذشته باهم دعوایی نداشته‌ایم و این خود بزرگ‌ترین نعمت و نتیجه است.

    امام جمعه پاوه ادامه داد: نعمت پیامبر خاتم (ص) به حدی مهم است که خداوند متعال در اعطای آن بر مسلمانان و اهل ایمان منت نهاده است.

    وی افزود: تلاوت قرآن کریم، تزکیه و تربیت معنوی، تعلیم علم، معنویت و دانش و همچنین تعلیم حکمت زندگی کردن و آشنایی به سنت رسول‌الله؛ چهار مأموریت پیامبر(ص) برای امتش بود.

    ماموستا با تاکید بر اینکه  بعثت رسول‌الله برای کل بشریت بوده است در ادامه عنوان کرد: علمای بزرگوار کُرد ۴۰ کتاب در خصوص میلاد پیامبر اسلام و یا به عبارتی مولودنامه نوشته‌اند؛ اما متأسفانه برای بعثت پیامبر اسلام (ص) کتابی وجود ندارد و این مسئله برای ما نقص است‌.

    وی ادامه داد: حیات آسمانی و تبلیغ و جایگاه پیامبر عزیز ما از روز بعثت شروع می‌شود اما روی این موضوع کار نکرده‌ایم.

    ماموستا قادری تاکید بر اینکه با حامی علمای دین باشیم در ادامه عنوان کرد:  یکی از مشکلات روحانیون کُرد این است که خودمان مستقیماً درآمد نداریم باید منتظر مردم باشیم تا بدانیم کمک می‌کنند یا نمی‌کنند و به همین خاطر نمی‌توانیم خلاف طبع و نظر مردم سخن بگو ییم.

    وی ادامه داد: در روستاهای ما وقتی یک روحانی در مسجد سخنی طبق عقیده خود به زبان می‌آورد اگر مطابق میل فلان شخص نباشد، پشت سرش نماز نمی‌خواند و تا زمانی که در آن روستا است به او کمک نمی کند.

    نویسنده: امام جمعه پاوه:

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *