×

حفر چاه برای تامین آب شرب شهر شاهو ضروری است

  • کد نوشته: 17093
  • ۳۰,خرداد ۱۴۰۰
  • 316 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به کمبود آب شرب در شهر شاهو گفت: برای تامین آب شرب این شهر نیازمند حفر چاه هستیم که امیداوریم با تخصیص اعتبارات هرچه سریعتر عملیات حفاری چاه آغاز شود.
    حفر چاه برای تامین آب شرب شهر شاهو ضروری است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، «علیرضا کاکاوند» روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستاهای شهرستان پاوه که با حضور «آرش لهونی»  نماینده مردم منطقه اورمانات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به خشکسالی شدید در استان کرمانشاه در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: بر اثر خشکسالی بسیاری از چشمه ها و چاه ها که منبع اصلی تامین آب شرب برخی از روستاها هستند، با افت و کاهش شدید آبدهی مواجه شدند.   

    او در ادامه در خصوص تامین آب شرب روستای دشه اظهار داشت: با مدیریت صحیح آبیاری باغات و در اختیار قرار دادن بخشی از آب چشمه «هانی کوان»  به باغداران روستا، مشکل کمبود آب شرب مرتفع خواهد شد ولی اجرای این طرح با توجه به کمبود اعتبار دچار وقفه شده است.

    کاکاوند همچنین در خصوص مشکل فاضلاب روستای خانقاه و نزدیکی فاضلاب روستا به مخزن آب شرب گفت: شرکت آبفا هر روز سلامت آب را از طریق آزمایشات میکروبی و بیولوژیکی سنجش می‌کند و تمام تمهیدات لازم در خصوص حفظ سلامت آب اندیشیده است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به سختی تابستان امسال از نظر کمبود آب شرب ناشی از خشکسالی یادآور شد: این شرکت با تمام توان بی وقفه در تلاش و کوشش برای خدمت رسانی به مردم استان است و انشاالله با همکاری صادقانه و دلسوزانه نمایندگان مجلس و دیگر ارگان ها و مردم تابستان سخت ۱۴۰۰ را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

    آرش لهونی نماینده مردم منطقه اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر برطرف کردن هر چه سریعتر مشکلات آب شرب روستاها و شهرهای منطقه اورمانات تاکید کرد و از شرکت آبفا در خواست که پس از رفع مشکل تخصیص اعتبارات، حل مسائل موجود روستاهای را در اولویت کاری قرار دهد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *