×

حفظ باغات اورامانات در اولویت است

  • کد نوشته: 21070
  • ۵,شهریور ۱۴۰۱
  • 191 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای تامین آب باغات اورامانات چاره اندیشی شود، این باغات ارتباط مستقیمی با معیشت مردم و جاذبه گردشگری در اورامانات دارد و باید حفظ شوند.
    حفظ باغات اورامانات در اولویت است
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان، آرش زره تن لهونی با اشاره به اهمیت و حساسیت باغات این شهرستان اظهار داشت: آب به دو مقوله بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شود، منابع آب بسیار غنی در منطقه اورامانات داریم، سد داریان که منبع عظیمی برای ذخیره آب است و چند سد دیگری در اورامانات وجود دارد که تلکیف را برای مسئولین مربوطه ایجاد می کند که حتما برنامه ای داشته باشند که از این منابع جهت شرب،کشاورزی و صنعت منطقه استفاده کنند و جلسات متعددی را دراین زمینه داشته ایم و یکی از مواردی که در سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه به آن توجه شد، تقسیم همین آب و بحث سامانه سردسیری که جزء الزامات اجرای بود.

    نماینده اورامانات بیان کرد: باید در مناطقی که منابع آب غنی دارند، آب کشاورزی و باغداری را در نظر بگیرند و این یک ضرورت است و حفظ باغات موجود بای در اولیت باشد و وزارت نیرو چاره اندیشی کند.

    لهونی گفت: این باغات جزء ارزشمند ترین سرمایه های مردم این شهرستان است، در بحث درآمد زایی به دلیل اینکه زمین کشاورزی آن چنانی نداریم باغات هم در بحث معیشت مردم به صورت مستقیم تاثیر دارند.

    وی یکی دیگر از موارد اهمیت باغات پاوه را در بحث جاذبه های گردشگری بیان کردند و تصریح کرد: این باغات جاذبه های گردشگری اورامانات هستند و یک لحظه تضور کنید که این باغات خشک شده، اگر باغاتی رو که در مسیر شهر پاوه وجود نداشته باشند اصلا جذابیتی در منطقه دیده نخواهد شد و این باغات بسیار مهم هستند.

    لهونی افزود: که در حال حاضر این جلسه برای شرایط اورژانسی است و انتظار داریم هرچه زودتر رسیدگی شود و جهادکشاورزی استان پای کار باشد و این جلسات خروجی داشته باشد، هرچه زودتر باید به داد باغات پاوه رسید در صورت کم کاری خسارات جبران ناپذیری به وجود خواهد آمد.

    لهونی در ادامه جلسه خواستار امکانات به صورت اورژانسی برای نجات باغات شهرستان شد و بیان کرد: انتظار داریم که به صورت عملی این اتفاق بیفتد و اعتباری را اختصاص دهید، یکی از نیازمندی های اصلی بحث لوله آب است که منابع ضعیفی داریم و چون کانالهای استانداردی وجود ندارد آب هدر می رود اگر لوله به اندازه کافی در اختیار باغداران قرار دهید بخش عمده از مشکلات موجود را درحال حاضر حل خواهید کرد، یعنی اعتبار برای خرید لوله به صورت اورژانسی اختصاص داده شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *