×

خون شیعه و سنی در حماسه شکست حصر پاوه در هم آمیخته شد

  • کد نوشته: 20987
  • ۲۶,مرداد ۱۴۰۱
  • 267 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار پاوه گفت: آمیخته شدن خون جوانان شیعه و اهل سنت در حماسه شکست حصر پاوه، باعث شد زمینه وحدت، اتحاد و همبستگی شیعه و سنی برای همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار شود.
    خون شیعه و سنی در حماسه شکست حصر پاوه در هم آمیخته شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از آزادگان به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور امروز با حضور حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه ، سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف، اردشیر رستمی فرماندار پاوه در محل یادمان شهدای پاوه برگزار شد.

    اردشیر رستمی فرماندار پاوه در این مراسم، اظهار کرد: ما در جنگ شاهد حضور رزمندگان اسلام و شهادت فرزندان ایران زمین بودیم، اما آزادگان رنگ دیگری در تاریخ انقلاب داشتند.

    وی افزود: آزدگان ما در آن زندان‌های تلخ و تاریک هیچگاه از موضع های امام راحل (ره) و استقامت دریغی نورزیدند و خداوند پاداش این عزیزان را خواهد داد.

    فرماندار پاوه گفت: امروز تقارن سالروز ورود آزادگان به کشور است با سالروز حماسه شکست حصر پاوه، حماسه‌ای که برای پاوه و ایران زمین حماسه‌ای به بلندای تاریخ خلق کردند.

    وی یادآور شد: پاوه از نظر لغوی به‌معنای ایستاده و سرپا و به معنای انقلابی نماد سرافرازی و ایستادگی است. 

    رستمی یادآور شد: بهای این ایستادگی با تقدیم ۶۵۰ شهید گرانقدر در پاوه بوده است که با تقدیم فرزندان و جوانان این خطه در این حماسه به اتفاق جوانانی از اقصی نقاط کشور حضور داشتند، جوانانی اعزامی از کرج و نهاوند و تهران در کنار فرزندان کورد با فرماندهی اصغر وصالی و شهید چمران اولین لبیک گویان فرمان تاریخی امام راحل بودند.

    وی اضافه کرد: در این عملیات با آمیخته شدن خون جوانان شیعه و اهل سنت در شهر پاوه، باعث شد زمینه وحدت، اتحاد و همبستگی شیعه و سنی برای همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار شود.

    فرماندار پاوه خاطرنشان کرد: تمام صفحات انقلاب مملو از ایثار و جانفشانی‌های فرزندان ایران زمین است، حماسه پاوه منحصر به فرد است و رنگ و بوی دیگری دارد و ان هم این است که مقاومت مردم خواب تعبیر نشده دشمنان را برای همیشه به کابوس تبدیل کرد.

    وی گفت: این تفکر در ذهن ما شکل نگیرد که این شهدا با شهادت خود کشته شده اند بلکه زنده اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند؛ پیام امروز ما این است اقرار کنیم و افتخار کنیم که مدیون آن جوانان و شهدا و ایثارگران هستیم.

    گفتنی است، در این مراسم با حضور مسؤولان از ۲۷ نفر از آزادگان شهرستان پاوه تجلیل به عمل آمد.

    منبع: فارس
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *