×

درخواست جمعی از فعالان گردشگری شهرستان پاوه از مردم و مسئولان

  • کد نوشته: 14557
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۲
  • 2936 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: همانگونه که همه میدانیم کرونا ویروس این بلای ناگهانی در یک چشم به هم زدن تمامی مرزهای جهان را در نوردید و به سرعت باعث تعطیلی کسب و کارهای ریز و درشتی در اقصا نقاط جهان گشت. در این میان صنعت پاک گردشگری هم بیش از هر کسب و کاری آسیب جدی دید.
    درخواست جمعی از فعالان گردشگری شهرستان پاوه از مردم و مسئولان
  • بسم اللە الرحمن الرحیم

    کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیتە

    همانگونه که همه میدانیم کرونا ویروس این بلای ناگهانی در یک چشم به هم زدن تمامی مرزهای جهان را در نوردید و به سرعت باعث تعطیلی کسب و کارهای ریز و درشتی در اقصا نقاط جهان گشت. در این میان صنعت پاک گردشگری هم بیش از هر کسب و کاری آسیب جدی دید.

    در منطقه ما اورامانات هم این صنعت که با مشقت فراوان داشت به قله های اوج نزدیک میشد، و با مژده ثبت جهانی اورامانات امیدهای زیادی در دل مردم زنده شده بود، در حالی که تمامی فعالان گردشگری و جوامع محلی در تدارک پذیرایی با شکوه از گردشگران بودند، با شیوع کرونا ناگهان ورق برگشت تا جایی که برای جلوگیری از انتشار کرونا همه بسیج شدند و تا حدودی هم این کار که با قرنطینه کامل شهرستان و استانها انجام گرفت منجر به کنترل موقت این ویروس شد.

    حال با برداشتن محدودیت های مهار کرونا از طرف دولت، این کار باعث نگرانی شدید مردم از شرایط پیش رو شده. این نگرانی در مناطق و روستاهای هدف گردشگری بیشتر است.

    ما فعالین گردشگری شهرستان پاوه سالیان گذشته حضور مسافر و گردشگر را فرصتی برای بهبود شرایط اقتصادی شهرستان و مردم آن میدانستیم و این هدف هم تا حدودی محقق شد. ولی متاسفانه امسال بدلیل شیوع کرونا گردشگری منطقه ما هم به مانند تمام دنیا راکد شد. تا به حال گردشگری را صنعتی پاک برای بهبود وضعیت معیشت مردمان محلی جهت حفظ و ادامه زندگی آنها تعریف می کردیم.

    ولی اکنون نگران آن هستیم که با به جریان افتادن دوباره این صنعت، پاک و سبز بودن آن با تهدید جدی مواجه شود که ممکن است نتایج دردناکی نیز همانند بیماری کرونا و حتی مرگ و نابودی مردمان محلی را به همراه داشته باشد. و درنتیجه گردشگری مهمترین رسالت خود را از دست بدهد. و به صنعتی سیاه تبدیل شود.

    لذا لازم است از اسکان مسافر در اماکن اقامتی جلوگیری و تفرجگاه های روستاهای گردشگری تعطیل شوند. در غیر اینصورت ذهنیت مردم از گردشگری که قرار بود روزی نجات دهنده وضعیت معیشت آنها باشد، اکنون به بلای جان آنها تبدیل شده منفی می شود و ممکن است در آینده مانع پیشرفت آن شوند.

    امیدواریم مسئولان نگرانی ما و مردم را در یافته و در این مورد تصمیمات درستی اتخاذ نمایند. تا زحماتی که برای توسعه گردشگری شهرستان کشیده شده از بین نرود.

    ما فعالین گردشگری شهرستان پاوه خود را در این برهه زمانی حساس همراه مردم میدانیم و از این طریق از مسافرین و گردشگران عزیز که سالیان گذشته مهمان پذیر بودن مردم ما را به عینه دیده اند.

    خاضعانه خواهشمندیم که به خاطر سلامتی خود و مردمی که دوستشان دارند، از سفر به شهرستان ما و روستاهای آن تا بهبود شرایط خودداری نمایند. ان شا الله با عادی شدن وضعیت با تمام توان میزبان آنها خواهیم بود.

    ✍️ ازطرف:
    شرکت نیک اندیشان باینگان
    شرکت گردشگری راویار سیر اورامان (خانقاه)
    اقامتگاه بومگردی هه وار خانقاه با مدیریت آقای عباسی
    فعالین گردشگری و صاحبان اماکن اقامتی روستای هجیج آقایان: تیمور شبرنگ, مختار سعیدی , فاروق محمدی, عطا ارژنگ و عادل یگانه
    اقامتگاه و خانه مسافر خانقاه با مدیریت حیدری
    اقامتگاه بومگردی بهاران روستای نسمه
    تعاونی زنان گیوه باف میوان
    مجموعه گردشگری کنار رود خانقاه با مدیریت آقای عادل حیدری

    منبع : کانال خبری باینگان هەواڵ

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *