×

امام جمعه پاوه:
در عراق دعا می‌کنند پاپ سبب آشتی میان مسلمانان شود!!

  • کد نوشته: 16361
  • ۱۷,اسفند ۱۳۹۹
  • 686 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: حاج ماموستا ملاقادر قادری : ورود پاپ به عراق حادثۀ مهمی است و برای ما مسلمانان بخصوص علما جای تأسف است که دنیای اسلام در سایه عملکرد خودمان در آتش تفرقه و برادر کشی می سوزد و توقع داریم با دعای جناب پاپ بیدار شویم.
    در عراق دعا می‌کنند پاپ سبب آشتی میان مسلمانان شود!!
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های این هفته نماز با اشاره به سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به کشور عراق افزود: اولاً من از خدا می‌خواهم پاپ به ‌سلامت بیاید و به‌ سلامت برگردد ما هیچ‌گاه از اروپایی‌ها و غربی‌ها خیری ندیده‌ایم امید است سفر او خیر باشد و به سلامت برگردد و مصیبتی برای بغداد و اربیل پیش نیاید.

    دوماً عرض می‌کنم؛ دین ما اسلام است و اسلام از سلم به معنای برادری و دوستی و باهم زندگی کردن است. قرآن کریم کتاب هدایت و پیامبر ما رحمه للعالمین است. باکمال تأسف امروزه ما اسلام و سلم را به شر و جنگ تبدیل کرده‌ایم و در افغانستان و یمن و عراق و لیبی و سوریه و … همدیگر را می‌کشیم.

    امروزه هم هر روحانی به‌ نوعی قرآن را که هادی است به نفع خود و گروهش تأویل و تفسیر می‌کند. یکی حکم به کفر دیگری می‌دهد و کشتن او را مباح می‌داند. یکی دیگر می‌گوید سلفی باید کشته شود دیگری می‌گوید خون وابستگان به حکومت را باید ریخت امروز دنیای اسلام مریض است و از دستورات اسلام و رسول خدا کنار کشیده‌ایم و انتظار داریم جناب پاپ ما را نصیحت کند همچنانکه می بینیم در عراق دعا می‌کنند پاپ سبب آشتی میان مسلمانان شود.

    آقای پاپ سه روز در عراق خواهد ماند و به بغداد و نجف و اربیل و موصل می‌رود. تمام آن مکان‌ها که نشانی از مسیحیت دارد را بازسازی کرده‌اند. امروز صبح تلویزیون را نگاه می‌کردم، هزینه‌هایی که برای مراکز مسیحیت در کردستان عراق شده در طول تاریخ عراق برای مراکز اسلامی نشده است.

    نکته مهم دیگری که از این سفر باید به آن اشاره شود، باتوجه سن بالای پاپ، از او خواستند که به این سفر نرود اما پاپ در پاسخ گفت: می‌روم و باید بروم تمام آثاری که در طول ۳ هزارساله گذشته به نام مسیحیت بوده ببینم و مسیحیان را تشویق کنم و برایشان دعا کنم و به آن‌ها بگویم بمانید و مقاومت کنید…

    در کل ورود پاپ به عراق حادثۀ مهمی است و برای ما مسلمانان بخصوص علما جای تأسف است که دنیای اسلام در سایه عملکرد خودمان در آتش تفرقه و برادر کشی می سوزد و توقع داریم با دعای جناب پاپ بیدار شویم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *