×

امام جمعه پاوه:
دیانت و فرهنگ پاوه و اورامانات نباید خدشه دار شود

  • کد نوشته: 21168
  • ۱۴۰۱-۰۶-۱۸
  • 285 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه پاوه گفت: مردم پاوه و منطقه اورامانات از منکرات دوری می کنند و به دین و فرهنگ اصیل خود پایبند و علاقمند هستند و نباید دیانت و فرهنگ والای مردم این منطقه خدشه دار شود.
    دیانت و فرهنگ پاوه و اورامانات نباید خدشه دار شود
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا؛ ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه ، افزود: پدیده سگ گردانی به عنوان یک عمل بداخلاقی و بدعتی ناپسند از اروپا وارد کشور و منطقه ما شده و بر خانواده ها تاثیر گذاشته است اما سگ گردانی جز دین ، عرف و فرهنگ این مردم نیست.

    وی ضمن قدردانی از مجموعه دادگستری و نیروی انتظامی برای مقابله با سگ گردانی در پاوه تاکید کرد: مبارزه با این پدیده باید ادامه داشته باشد و ابتدا با ارشاد و راهنمایی انجام و در صورت ادامه آن قانونی با هنجارشکنان برخورد شود.

    امام جمعه پاوه ادامه داد: مردان و زنان مسلمان باید غیرت ، عفت و پاکدامنی خود را حفظ و از آلوده شده به لذتهای زودگذر دنیوی خودداری کنند.

    ماموستا قادری با اشاره به حادثه چند روز گذشته در شهرستان مریوان استان کردستان و فوت یک زن در این شهرستان گفت: مجموعه دادگستری کل استان کردستان و شهرستان مریوان باید با سرعت و دقت و ظرافت خاصی این پرونده را بررسی و موضوع را به اطلاع عموم مردم برسانند وضرورت دارد فضای مجازی نیز از بزرگنمایی و دامن زدن به آن خودداری کنند.

    خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: دشمنان از سه اجتماع جمعه ، عید و حج مسلمانان واهمه دارند و در این مسیر مشکلاتی را درست کرده اند و امروز شاهدیم در بسیاری از نقاط استقبال از نماز جمعه کمرنگ شده است.

    ماموستا قادری اضافه کرد: یکی از دشمنان اصلی مسلمانان انگلیسی ها هستند چرا که منافع خود را بر همه چیز ترجیح می دهند و بر علیه مسلمانان سیاست های مختلفی را بکار می گیرند.

    وی گفت: نماز جمعه در مذهب امام شافعی فرض عین است و تعطیلی و ترک آن مگر در شرایطی خاص ، به هیچ عنوان جایز نیست و رسول گرامی اسلام (ص) در حدیثی می فرماید: هر کس که مومن است و به خدا و آخرت ایمان دارد باید نماز جمعه را بخواند و ترک نکند. 

    ماموستا قادری با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در حدیثی دیگر می فرمایند: نماز جمعه حج فقرا و عید مومنان است افزود: در حقیقت جایگاه نماز جمعه برای پیامبر (ص) و خلفای شایسته او مهم و ارزشمند بوده و خود آنها امام جمعه بوده اند.

    امام جمعه پاوه اظهار داشت: خداوند متعال در سوره جمعه به مسلمانان امر کرده ، هر زمان که اذان نمازجمعه سر داده شد باید کار و امور تعطیل شود چرا که خیر و برکت در این مسیر است.

    ماموستا ملاقادر قادری تصریح کرد: جایگاه خطیب جمعه در روشنگری بسیار مهم است و بر اساس کتاب تفسیر المنیر ، خطیبان جمعه باید فصیح ، بلیغ ، قاطع ، شجاع ، آگاه به اوضاع مسلمانان ، دلسوز مردم و مجهز به دانش و علم روز باشند.

    وی بیان داشت: روحانیون و ائمه جمعه باید علاوه بر مسائل دینی در سایر حوزه ها نیز مطالعه و بینش داشته باشند تا به خوبی مردم را آگاه کنند در غیر اینصورت دیگران با نقشه های شوم خود این کار را انجام می دهند. 

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *