×

دیدار امام جمعه پاوه با پناهجویان آزاد شده

  • کد نوشته: 19297
  • ۱۴۰۰-۱۰-۲۰
  • 330 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ماموستا قادری در دیدار تعدادی از پناهجویان آزاد شده و خانواده هایشان گفت: امیدوارم شرایط در کشور خودمان برای جوانان طوری فراهم گردد که دیگر شاهد نباشیم جوانان این کشور مملکت خود را ترک و راه غربت را پیش گیرند.
    دیدار امام جمعه پاوه با پناهجویان آزاد شده
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ جمعی از پناهجویان اهل پاوه که قریب چهار ماه پیش در مسیر مهاجرت به اروپا توسط پلیس ترکیه دستگیر و به جای دیپورت شدن به کشورهای خود به یکی از احزاب مخالف دولت سوریه تحویل داده شده بودند و به‌ تازگی آزاد شده‌اند، همراه با خانواده‌های خود با حاج ماموستا ملا قادر قادری دیدار کردند و از تلاش‌های امام جمعه پاوه برای آزادی خود، تشکر کردند.

    در این دیدار حاج ماموستا قادری ضمن اظهار خوشحالی از آزادی این افراد و بازگشت آنان به آغوش خانواده‌هایشان، خطاب به پناهجویان آزاد شده گفت: مطلعم که شما روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اید چرا که از روز اول تا لحظۀ آزادی بی خبر از کار و گرفتاری شما نبوده‌ایم و امروز خوشحالم که همه شما در کمال صحت و سلامتی به میان خانواده‌هایتان بازگشتید.

    امام جمعه پاوه ضمن برشمردن پاره ای از فعالیت های انجام شده گفت: در پروسه آزادی شما بسیاری از عزیزان زحمت کشیدند؛ اعم از مسئولان محترم جمهوری اسلامی ایران، برخی مقامات در کردستان عراق و برخی رسانه‌ها و صفحات مجازی حقیقتاً آنچه در توان داشتند انجام دادند.

    وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر مثنی امین گفت: بعد از مشورت با دکتر مثنی و دوستان دیگر مقرر شد موضوع از طریق موسسه IHH پیگیری شود لذا بنده طی نامه ای ضمن تشریح اوضاع از آنها خواستم نسبت به موضوع شما پیگیر باشند و خداوند را شاکرم که این مکاتبات مثمر ثمر بود.

    امام جمعه پاوه در پایان افزود: بعد ازاین توفیق لازم است سه کار انجام دهید، شاکر خداوند باشید، همه کسانی را که در آزادیتان نقش داشتند دعا کنید و ضمن تجدید نظر در زندگی، خداوند متعال را در هیچ حال فراموش نکنید.

    گفتنی است در این دیدار پنج تن از پناهجویان آزاد شده آقایان دماوند پاک سرشت، هدایت رخزادی، افشار رستمی، بهمن شادروان، مسعود حیدری و سامران خضرپور (از طریق تلفن) طی سخنانی به بیان خاطرات دوران زندان و سختی‌های آن پرداختند و ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در مسیر آزادی آنان نقش داشتند، نقش حاج ماموستا قادری را در این پروسه ارزشمند دانستند و با اشاره به مکاتبه ماموستا قادری با موسسه IHH ترکیه در خصوص آزادی آنان گفتند: در میان غم و اندوه دوران اسارت و در اوج سختی­ها، دیدن نامه حاج ماموستا در درون زندان امیدها را در دل ما زنده و امیدوار به آینده کرد؛ چرا که با رسیدن نامه شرایط دشوار حاکم بر پناهجویان کاملاً تغییر کرد.

    منبع: دفتر امام‌جمعه پاوه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *